مدرکل اوقاف استان گفت: در سال 94 هزار و 917 سند اجاره تنظیم شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد، حجت الاسلام سهرابی اظهار داشت: از ابتدای سال 94 تا کنون، 391 سند برای موقوفه گرفته شده که شامل هزار و 313 رقبه می شود.

وی با اشاره به اینکه در سال جاری نسبت به سال 93، 30 درصد پیشرفت فیزیکی در عمران بقاع متبرکه داشتیم، افزود: سال 94 در بخش اجاره موقوفات هم صد در صد اسناد تنظیم و به روز رسانی انجام شده است.

وی افزود: اکنون 55 درصد موقوفات استان دارای سند است و بر اساس برنامه های 6 ماهه دوم امسال، در سال 95 اسناد برای موقوفات باقی مانده هم گرفته خواهد شد.

حجت الاسلام سهرابی افزود: پنج هزار و ۴۰۰ موقوفه در خراسان شمالی وجود دارد که از این تعداد دو هزار و ۷۰۸ موقوفه سند دار هستند.

حجت الاسلام سهرابی از اجرای طرح آرامش بهاری از 28 اسفندماه جاری تا 15 فروردین ماه 95 خبر داد و گفت: این طرح در 29 امامزاده شاخص استان برای پنجمین سال متوالی در تعطیلات نوروز اجرا می شود.

وی از وجود 154 امامزاده و بقعه در خراسان شمالی خبر داد و گفت: 8 بقعه و امامزاده استان آمادگی کامل برای اسکان موقت زائران و مسافران در نوروز 95 را دارد، همچنین سه امامزاده استان دارای زائر سرا برای ارائه خدمات به مسافران و زائران است.

وی گفت: درسال جاری ۱۸ هزار و ۴۴۰ مترمربع پروژه در امام‌زاده‌های شاخص استان اجرا شد.

انتهای پیام/آ

برچسب ها: بجنورد ، تنظیم ، سند ، اوقاف ، موقوفه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.