فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان غربی گفت: طی 11 ماه امسال یک هزار و 382 فقره پرونده چرای غیرمجاز در آذربایجان غربی تشکیل شده است.

یوسفعلی ابراهیم‌پور در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛با اشاره به میزان تشکیل پرونده چرای غیرمجاز در عرصه‌های استان، اظهار داشت: طی 11 ماه امسال یک هزار و 382 فقره پرونده چرای غیرمجاز در آذربایجان غربی تشکیل شده است.

وی ادامه داد: طی 11 ماه سال جاری میزان تشکیل پرونده چرای غیرمجاز در آذربایجان غربی نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته از 16 درصد کاهش برخوردار بوده که ناشی از افزایش گشت و مراقبت‌ها در عرصه‌های منابع طبیعی است.

ابراهیم‌پور متذکر شد: ورود دام به مرتع قبل از زمان مناسب و چرای زودرس در مرتع به پوشش گیاهی لطمه وارد می‌کند و حفظ پوشش گیاهی موجب حفاظت خاک، نفوذپذیری آب و افزایش منابع آب‌های زیرزمینی، حفاظت محیط زیست و... می‌شود.

وی ادامه داد: مدیریت چرا با هدف جلوگیری از روند تخریب مراتع و بهره‌برداری اصولی و بهینه باید توسط بهره‌برداران مورد توجه قرار گیرد و در این راستا مشارکت جوامع روستایی و عشایری بسیار حائز اهمیت است.

ابراهیم‌پور تجهیز فرماندهی یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان غربی به تکنولوژی روز را در کنترل و حفاظت و حراست از عرصه‌های ملی موثر دانست و ابراز داشت: استفاده از بالگرد برای گشت و مراقبت در مواقع اضطراری و استفاده از پهبادهای مجهز به دوربین‌های کنترل‌کننده در حفاظت از عرصه‌ها بسیار تاثیرگذار است.

وی ادامه داد: استفاده از تکنولوژی روز در حفاظت و کنترل تمام عرصه‌های ملی به ویژه در نقاط صعب‌العبور حائز اهمیت بوده و در صورت بروز هر گونه اتفاق اقدامات با سرعت بیشتری اجرایی و عملیاتی خواهد شد.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان غربی تصریح کرد: با توجه به اهمیت استفاده از تجهیزات روز برای حفاظت و کنترل عرصه‌های ملی امید است تجهیز فرماندهی یگان حفاظت اداره کل به تجهیزات روز بیش از پیش گسترش یابد.

ابراهیم‌پور در پایان اظهار داشت: مردم می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخریب و تصرف، قطع درختان جنگلی، آتش‌سوزی، حضور دامداران غیر مجاز در عرصه‌ها و دام مازاد به شماره تلفن 1504 و یا به آدرس اینترنتی yeganwaz@gmail.com اطلاع دهند.

وی اضافه کرد: سامانه پیام کوتاه حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی به شماره 100000001504 نیز که اخیرا راه‌اندازی شده به صورت 24 ساعته آماده دریافت گزارشات مردمی در خصوص تخریب و تصرف عرصه‌های ملی در استان است که در تسریع ارائه گزارشات و انجام اقدامات در سریع‌ترین زمان ممکن اهمیت به‌سزایی دارد.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.