اصفهان؛

جابه جایی 4500 اصله درخت در اصفهان

مدیر عامل سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری اصفهان گفت : با بدست آوردن تکنولوژی جابه جایی درخت امسال 4500 اصله درخت را از محیط های شهری را جابه جا کردیم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازاصفهان، احمد سلیمانی پور با اشاره به اینکه فضای سبز ریه تنفسی و لباسی برای حفاظت شهر است گفت: شهر اصفهان در گذشته به عنوان باغ شهر شناخته میشد و سرانه فضای سبز برای هر فرد 102.5 مترمربع بوده که این رقم در سال 86 به 21 متر مربع و در حال حاضر 26 مترمربع اعلام شده است.

وی با بیان اینکه پیش بینی ما برای رساندن سرانه فضای سبز به 29 متر مربع بوده است افزود: قهر طبیعت ، بحران آب و محدودیتهای موجود باعث شده که سالانه افزایش 1 متر مربعی را نداشته باشیم .

مدیر عامل سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری اصفهان تاکید کرد: اصفهان شهری صنعتی است که با توجه به اینکه مطالعات آمایش زمین در این شهر انجام نشده است تمام صنایع را در غرب این شهر قرار داده اند که خود مانع ورود ابرهای بارش زا خواهد شد و بیشترین آسیب را منطقه شرق اصفهان با ریزگردهای موجود و فرسایش خاک خواهند دید.

سلیمانی پور با بیان اینکه هر هکتار فضای سبز 2500 کیلوگرم رطوبت زایی 2500 کیلوگرم اکسیژن تولید خواهد کرد افزود: بر مبنای مطالعات انجام شده استفاده از آخرین تکنولوژی روز در نظر گرفته شده تا با استفاده از دوربین ها و پهپادها تغییرات احتمالی اقلیمی را در این منطقه ناظر باشیم و پیشگیری های ضروری انجام شود.

وی از اهداف سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری اصفهان نام برد و تصریح کرد: حفظ و ارتقا کیفی فضای سبز ، ارتقا کمی فضای سبزو حفظ و افزایش سرمایه نهادی را اهداف این سازمان دانست.

سلیمانی پور افزود:درمناطق شهرداری اصفهان مجموعا 251 طرح ایجاد فضای سبز داشته ایم که هزینه ایی بیش از 260 میلیارد تومان در بر داشته است که 50 تا 60 درصد اعتبارات در بخش مدیریت بهینه و تامین و مصرف آب هزینه شده است.

وی از طرحی 5 ساله برای استفاده از چمن های مقاوم به مصرف آب در اصفهان خبر داد و گفت: 800 هکتار تغییر گونه چمن را در میادین و بزرگراه های اصلی شهر که تامین آب برای آنها مقدور نبوده است در دستور کار قرار داده شده است.

مدیر عامل سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری اصفهان با بیان اینکه نگهداری از فضای سبز شهری کمتر از توسعه آنها نیست ادامه داد: 29 مجموعه پیمانکار مسئولیت حفظ و نگهداری فضای سبز را برعهده خواهند داشت که کارشناسان متخصص این سازمان هم بر عملکرد آنها نظارت خواهند داشت.

وی در پایان گفت: اصفهان در حوزه فضای سبز موفقیت های بزرگی به دست آورده که میتوان به کسب رتبه اول طراحی و اجرا با ارایه 51 طرح در جشنواره باغ های آسیایی سن پیترزبورگ و رتبه دوم برای ارایه طرح های توزیع و انتقال آب در کشور را نام برد.






انتهای پیام/ب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار