چهره‌های فرهنگی و هنری ایران که در سال ۹۴ به دیارباقی شتاقتند+تصاویر

افراد سرشناس بسیاری در سال ۱۳۹۴ درگذشتند. در آستانه نوروز و سال جدید از افراد نامدار یاد می‌کنیم که در سال گذشته ما را ترک کردند.

به گزارش خبرنگار اخبارداغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛افراد سرشناسی به دیارباقی شتافتند سعی کرده ایم درآستاه نوروز وسال جدید ازاین هنرمندان یاد کنیم ویاد وخاطره آنها را زنده نگه داریم.


محمدعلی اینانلو

محمدعلی اینانلو، روزنامه‌نگار، مجری تلویزیون و از مبتکران آموزش طبیعت‌گردی در ایران در سن ۶۸ سالگی در ۱۲ دی بر اثر ضایعه مغزی درگذشت. او مدیر و صاحب‌امتیاز مؤسسه آموزش و تحقیقات طبیعت (آموزش تخصصی اکوتوریسم) و مدیر‌عامل و صاحب‌امتیاز دفتر خدمات مسافرتی طبیعت ایران بود. حضور او در فیلم‌های سینمایی "ارتفاع پست" و "رنگ ارغوان" به کارگردانی ابراهیم حاتمی‌کیا از همکاری‌های سینمایی او محسوب می‌شود.




چهره‌های فرهنگی و هنری ایران که در سال ۹۴ درگذشتند



مهران دوستی

مهران دوستی، گوینده رادیو و مجری برنامه‌های تلویزیونی ایران در خرداد سال ۱۳۹۴ درگذشت. او در روستای بلده از توابع نور زاده شد و دانش‌آموخته رشته مکانیک و مهندسی تصفیه آب در آمریکا بود. صدای مهران دوستی، یکی از ماندگارترین صداهای رادیو بود. دوستی به‌عنوان گوینده برتر رادیو و نماینده ایران در اتحادیه رادیو تلویزیونی آسیا ـ اقیانوسیه نیز انتخاب شده بود.




چهره‌های فرهنگی و هنری ایران که در سال ۹۴ درگذشتند



هما روستا

هما روستا بازیگر برجسته تئاتر، سینما و تلویزیون ایران روز ۴ مهرماه سال ۹۴ در هفتاد و یکمین سالروز تولدش درگذشت. روستا که مبتلا به بیماری سرطان بود و برای معالجه به آمریکا رفته بود، در بیمارستانی در لس‌آنجلس چشم از جهان فروبست. هما روستا همسر حمید سمندریان کارگردان بنام تئاتر ایران بود که سه سال پیش در اثر ابتلا به سرطان درگذشت.




چهره‌های فرهنگی و هنری ایران که در سال ۹۴ درگذشتند

فرج الله سلحشور

فرج‌الله سلحشور، کارگردان سریال‌های مذهبی در هشتمین روز اسفند سال ۹۴ به دلیل ابتلا به سرطان درگذشت. او چندین فیلم و سریال تلویزیونی با مضامین دینی کارگردانی کرده است. معروفترین فیلم او یوسف پیامبر ص بود.



چهره‌های فرهنگی و هنری ایران که در سال ۹۴ درگذشتند




علی طباطبائی

درگذشت این بازیگر جوان برای اهالی سینما در سال ۹۴ شوک بزرگی بود. علی طباطبایی که تنها ۳۲ سال سن داشت در هشتمین روز شهریور سال ۹۴ به علت ایست قلبی درگذشت. اولین کار او بازی در فیلم "سالاد فصل" بود. او در سریال‌های ترانه مادری، آشپزباشی، قلب یخی و بچه‌های نسبتا بد نیز بازی کرده بود. 



چهره‌های فرهنگی و هنری ایران که در سال ۹۴ درگذشتند



یدالله نجفی

یدالله نجفی، از بهترین صدابرداران تاریخ سینمای ایران در سومین روز ۳ بهمن ماه سال ۹۴ به دلیل ایست قلبی درگذشت. نجفی از کارکنان متعهد و پرتوان سینمای ایران بود. نجفی برای بیش از ۶۰ فیلم سینمایی صدابرداری انجام داده بود و دستاوردهای بزرگی در سینمای ایران داشت. او همچنین ۵ بار سیمرغ بلورین جشنواره فیلم فجر را دریافت کرده بود. 





چهره‌های فرهنگی و هنری ایران که در سال ۹۴ درگذشتند



روحشان شاد ویادشان گرامی

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.