در فروردین ماه 1394 هنرمندان از عدم پرداخت هزینه ها و برجای ماندن صرفا اسم تئاتر گلایه داشتند.

به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ طبق رسم هرساله با به پایان رسیدن سال و شروع چهار فصل دیگر؛ جمع بندی ها در اتفاقات روزمره آغاز می‌شود که تئاتر هم از آن بی‌بهره نمانده است. نمایش و اجرای آن در کشورمان  امری دیرینه به حساب می‌آید که در این سال ها دست خوش تغییراتی شده اما ماهیت آن ثابت مانده که  متاسفانه دچار کم لطفی مسئولان هم قرار گرفته ولی گویا هیچکس نمی خواهد آن را قبول کند!

باتوجه به شروع سال جدید و تعطیلات نوروزی، حواشی ها هم کاهش می‌یابد و رویدادهای مهم هر عرصه ای به چند مورد کوتاه ختم می شود.

در این بررسی سالیانه به ماه اول سال 94 در عرصه تئاتر پرداخته ایم تا یک جمع بندی از اتفاقات بوجود آمده در اولین ماه سال داشته باشیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی سال 94 را سال تئاتر نامید

اولین رویداد مهم تئاتر  در سال 1394؛ نامیدن سال تئاتر بود که توسط  وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی 17 فروردین ماه اعلام و نام گذاری شد. اهالی این عرصه هم این اتفاق را به خوبی تلقی کردند اما با به پایان رسیدن سال و شمردن جوجه ها متوجه شدند که تاثیری روی روند کارها نداشته و فقط یک اسم بر جای مانده است.

از طرفی دیگر دلیل نامیدن این اسم برای رسیدگی بیشتر به مشکلات تئاتر از سوی مسئولان بوده تا یک سال بدون حاشیه کمتری داشته باشد اما گوش شنوایی برای شنیدن آن وجود نداشته و سال94 هم با حاشیه و معضلات خود سپری شد.

ایرج راد مدیرعامل  خانه تئاتر از بیمه ایران و انجام ندادن تعهدات خود و بازنگرداندن هزینه های درمان توسط شرکت بیمه گفت و توسط همین شرکت وعده و وعیدهایی داده شد اما نه به بیان آن تهدیدها که اگر در سه ماه رجوع نکنید، از ابتدا اقدام ها می بایست صورت بگیرد و نه به این بدقولی و زیربار مسئولیت نرفتن اداره بیمه!

آغاز کار تماشاخانه ها در فروردین ماه 94

با توجه به ایام نوروزی ؛ تماشاخانه ها اجرای نمایش ها و شروع مجدد فعالیت خود را به تعویق انداختند و از هفته دوم فروردین ماه به کار خود ادامه دادند که این امر باعث شد تا مخاطبان بتوانند  برای دیدن نمایش های خود برنامه ریزی کنند. همچنین مسافران نوروزی هم از دیدن آنها غافل نماندند.

بخشی از رویدادهای تئاتر در فروردین 1394

رئیس و دبیر جشنواره بین‌المللی تئا‌تر کودک و نوجوان همدان منصوب شدند.

26 فروردین ماه مهدی شفیعی{ مدیر‌کل هنرهای نمایشی}، در احکامی جداگانه، فاضل عبادی را به عنوان رییس و شهرام کرمی را به عنوان دبیرِ بیست‌و‌دومین جشنواره بین‌المللی تئا‌تر کودک و نوجوان همدان منصوب کرد.

همچنین طی حکمی از سوی مدیر‌کل هنرهای نمایشی، شهرام کرمی به عنوان دبیر بیست‌و‌دومین جشنواره بین‌المللی تئا‌تر کودک و نوجوان همدان منصوب شد.

معرفی داوران بخش مناطق هجدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر دانشگاهی ایران

رویا تیموریان، مسعود رایگان، محمد امیر یاراحمدی، کوروش نریمانی و مهدی سلطانی به عنوان داوران بخش مناطق هجدهمین جشنواره تئاتر دانشگاهی ایران معرفی شدند.


انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار