مجموعه آزادی، فروردین 95 میزبان پیام‌آوران نوروزی می‌شود.

جواد انصافی کارگردان نمایش «پیام‌آوران نوروز» در گفتگو با خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: این نمایش حاصل پنج سال تلاش و پژوهش من در این امر است که سعی کرده‌ام آیین‌های مهم کشور را روی صحنه ببرم تا مردم با آن‌ها بیشتر آشنا شوند.

وی درباره هدف خود از اجرای نمایش‌های آیینی اظهار داشت: خیلی از رسم و رسوم و اعتقادات و سنت‌هایمان هستند که مردم هیچ اطلاعی از آن‌ها ندارند. به همین منظور اجرا و دیدن این گونه از نمایش‌ها می‌تواند به اطلاعات آن‌ها کمک کند و یا حتی سوال‌های ذهنشان را هم جوابگو باشد.

وی در راستای اجرای نوروزی این نمایش مطرح کرد: این اثر نمایشی در مجموعه آزادی از سوم الی 12 فروردین ماه روی صحنه خواهند رفت و مخاطبان می‌توانند با دیدن آن به تمام رسم و رسوم‌های عید نوروز پی ببرند.

انصافی افزود: در واقع این نمایش می‌خواهد بگوید که پیام‌آوران نوروز چه کسانی هستند و در شهرهای مختلف پیام‌آوران چگونه می‌آیند و حرف خود را می‌گویند؛ زیرا که هر منطقه‌ای ویژگی خاص و منحصر به فرد خودش را دارد.

انصافی درباره مقوله عیدی دادن و عیدی گرفتن تصریح کرد: در زمان قدیم‌تر تخم‌مرغ رنگی عیدی می‌دادند و بچه‌ها با همان‌ها بازی می‌کردند که طی پژوهش‌هایم متوجه شدم این کار چه بازخوردی داشته است. اما متأسفانه در زمان حال به خاطر تجمل‌گرایی، عیدی دادن به دست فراموشی سپرده شده و یا دیگر معنا و مفهوم خودش را از دست داده است.

وی با بیان اینکه ما یک تیم ده نفره هستیم گفت: ما یک گروهی هستیم که از هر سه نسل در آن وجود دارد و می‌خواهیم بگوییم که وجود آن‌ها در کنار هم باعث می‌شود تا این راه را ادامه بدهند و مسیر خود را هموار کنند.

گفتنی است؛ نمایش «پیام‌آوران نوروزی» به کارگردانی جواد انصافی در مجموعه آزادی از سوم الی 12 فروردین ساعت 20:00 روی صحنه می‌رود.



انتهای پیام/




اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار