در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

آیا ایران سد نیاز دارد؟

معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: در انتهای رود کارون که با آب‌های آزاد تماس دارد برای تامین آب شرب نیازمند سد سازی هستیم.

سعید متصدی معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص سد سازی و نیاز کشور به این موضوع اظهار داشت: در انتهای رود کارون که با آب‌های آزاد تماس دارد باید سدهایی بسازیم تا آب حفظ شود و آب شور وارد مزارع کشاورزی نشود.

وی ادامه داد: علاوه بر این موضوع، سد سازی فقط برای تامین آب شرب ساخته خواهد شد و استراتژی سازمان حفاظت محیط زیست نسبت به سد سازی در کشور تغییر کرده و امیدواریم این موضوع به طور کامل در کشور سامان داده شود.

معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست تاکید کرد: برای ساخت هر سدی باید گزارش ارزیابی آن تایید شود که در این گزارش تمام مسائل زیست محیطی و لزوم استقرار آن در موقعیت در نظر گرفته شده بررسی می‌شود.

متصدی ادامه داد: تاکنون 15 سدی را که فاقد ارزیابی زیست محیطی بوده و متاسفانه مجوز احداث‌ آن‌ها در دوره های قبل صادر شده بود را متوقف کردیم.

وی تاکید کرد: سدهایی چون سبزکوه، خرسان 3 در چهارمحال و بختیاری و شفارود گیلان از جمله سدهایی هستند که آن‌ها را متوقف کردیم و سدها برای احداث باید دارای گزارش ارزیابی زیست محیطی باشد و منوط بر تایید این گزارش،‌احداث یا لغو خواهند شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار