متصدی عنوان کرد:

شبکه پایش امواج صوتی در کشور راه اندازی می شود /شبکه پایش گرد و غبار تکمیل شده است

معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط‌زیست گفت :شبکه پایش کشور رو به گسترش بوده و شبکه پایش امواج صوتی در کشور راه اندازی می شود.

شبکه پایش امواج صوتی در کشور راه اندازی می شود /شبکه پایش گرد و غبار تکمیل شده استبه گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سعید متصدی معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط‌زیست در اولین کنفرانس بین المللی نمونه برداری و پایش آلاینده های محیط‌زیست که امروز(یکشنبه) در آمفی تئاتر دانشکده تربیت بدنی دانشگاه تهران برگزار شد، اظهار داشت:شبکه پایش کشور رو به گسترش بوده و شبکه پایش امواج صوتی راه اندازی می شود.
 
وی با بیان این‌که شبکه پایش گرد و غبار تکمیل شده است، گفت :در دو سال گذشته 29 ایستگاه پایش آنلاین کیفیت رودخانه، 35 ایستگاه پایش، 188 ایستگاه آلودگی هوا که 28 مورد آن طی یکی دو سال اخیر احداث شده، به همت سازمان حفاظت محیط‌زیست محقق شده است.
 
معاون محیط زیست انسانی سازمانی حفاظت محیط زیست گفت: پایش‌های زیستی یکی از مولفه‌های اصلی حفظ سلامت جامعه است چرا که در غیر این صورت نمی‌توان متوجه پیشرفت کار در زمینه اندازه‌گیری‌های آلاینده‌های آب، خاک و هوا شد.

متصدی تصریح کرد: گاهی دستگاه‌های گران قیمتی برای اندازه‌گیری و پایش پارامتر‌های زیست ‌محیطی خریداری می‌شود اما نیروی کار متخصص برای استفاده از آن‌ها وجود ندارد که به همین دلیل کنفرانس بین‌المللی نمونه‌برداری و پایش آلاینده های محیط‌ زیست با هدف آموزش افراد در راستای افزایش عملکرهای این حوزه برگزار شده است.

وی با بیان این‌که سمپیلینگ در قدم اول پایش‌های آلاینده کشور ما به فراموشی سپرده شده، گفت: باید دقت در پایش و صحت به طور کلی در عملکردهای پایش ارتقا یابد که برای رسیدن به این امر آموزش باید انجام شده و ارتقا یابد.

معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست در خصوص اهداف اصلی سازمان برای حوزه پایش افزود: انتقال پایش به بخش خصوصی و گسترش فعالیت‌های آن بین استان‌های کشور از اهداف ما است که در این راستا در دو سال گذشته تجهیزاتی اعم از پیشرفته و ساده برای آزمایشگاه‌های معتمد سازمان خریداری کرده‌ایم.

متصدی با بیان این‌که امروزه در تمامی استان‌های کشور آزمایشگاه‌های مجهز وجود داشته و در حال همت‌رسانی است، گفت: مسئولیت آموزش افراد و تفسیر و تحلیل نتایج آزمایش بر عهده خود این آزمایشگاه‌ها است و تنها نظارت بر دقت پایش آن‌ها بر عهده آزمایشگاه مرکزی سازمان حفاظت محیط زیست خواهد بود.

وی ادامه داد: هم‌اکنون 300 آزمایشگاه معتمد در کشور وجود دارد که از یک شیوه نامه و اصول پایش آزمایشگاهی برخوردارند در حالی که سال‌های گذشته اعداد آن‌ها از دقت کمی برخوردار بوده، الزام و شیوه نامه خاصی نداشتند ولی امروزه همه این آزمایشگاه‌ها موظف به رعایت اصول و استاندارد 1705 هستند و آن را اخذ کرده‌اند.

معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست با تاکید بر این‌که هدف داشتن اطلاعات صحیح و دقیق است، افزود: امروزه خوشحال هستیم که آزمایشگاه های معتمد در قالب اجرایی مناسب حرکت می‌کنند.

متصدی با اشاره به همکاری های بین‌المللی جهت استفاده از تکنولوژی‌های نوین گفت: 200 واحد صنعتی امروزه به دلیل اهمیت پایش آنلاین صنایع در هنگام کار کردن به سیستم آنلاین مجهز بوده و این  میزان گسترش چشمگیر است.

وی در خصوص نصب آنالایزرها بیان کرد: امروزه 50دستگاه آنالایزر اندازه‌گیری ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون در کشور نصب شده و باید آموزش افراد برای استفاده از تجهیزات پایش به طور جد اجرایی شود.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار