ناظر ستاد هماهنگی خدمات سفرکشور گفت:هماهنگی خوبی در ستاد هماهنگی سفر در استان زنجان وجود دارد .


به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان ؛علی حاجی شیرزری ظهر پنجشنبه در محل ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی استان زنجان با اشاره به آمارهای ثبت شده از زنجان طی آغاز طرح نوروزی از ۲۵ اسفند سال گذشته تا چهار فروردین امسال افزود: از آغاز سفرهای نوروزی ۱۷ هزار و ۳۲۳ نفر در زنجان اقامت کرده اند که این میزان اقامت، نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۲ درصد رشد نشان می دهد.
وی ادامه داد: شامگاه چهارشنبه سه هزار و ۸۶۶ نفر در زنجان اقامت کرده اند که این آمار نیز نسبت به چهار فروردین سال قبل که دو هزار و ۶۶۰ نفر بود، ۲۲ درصد رشد دارد.
شیرزری در ادامه به افزایش روند بازیدها از مراکز خدماتی، اقامتی، پذیرایی، بین راهی، رستوران ها و اسکان موقت خبر داد و گفت:۴۰ مورد نظارت از مراکز خدماتی، اقامتی، پذیرایی، بین راهی، رستوران ها و اسکان موقت انجام شده است که این تعداد در چهار فروردین سال قبل ۱۴ مورد بود.
بازرس ستاد خدمات سفر کشور با بیان اینکه در استان زنجان اقدامات خوب و قابل توجهی در ستاد تسهیلات سفر انجام شده است. افزود: جریمه نکردن رانندگان طی نوروز از این اقدامات خوب در استان عنوان کردو در این طرح فقط به رانندگان متخلف برگه ای به عنوان تذکر داده می شود که درون آن فرد به یک لبخند جریمه شده است.
شیرزری به دایر بودن بازار زنجان در ایام تعطیلات نوروز امسال اشاره کرد و گفت: باز بودن تعداد زیادی از مغازه های بازار زنجان به حتم می تواند آن را به عنوان یکی از طولانی ترین بازارهای سرپوشیده جهانی مطرح کند.
وی افزود: راهنمایان گردشگری زنجان در نوروز امسال با استقرار در مبادی ورودی شهرها و مراکز تاریخی و گردشگری تعامل خوب با مسافران و گردشگران دارند.
شیرزری با اشاره به فعالیت های صورت گرفته توسط شهرداری زنجان در زمینه استقبال از مسافران نوروزی افزود: شهرداری زنجان در نصب بیلبوردهای تبلیغاتی گردشگری، معرفی جاذبه ها، ارائه تذکرهای راهنمایی و رانندگی و معرفی زنجان، همکاری خوبی با ستاد تسهیلات سفر دارد.
وی حضور پزشکان متخصص به صورت شیفتی در زنجان را یادآور شد و گفت: طی آغاز تعطیلات نوروزی مراکز درمانی و همچنین داروخانه های در سطح استان به صورت فعال مشغول به ارائه خدمات هستند.
شیرزری به اجرای طرح صدور برگ جریمه ارشادی برای مسافران نورزوی در استان زنجان اشارافزود: این طرح ایده خوبی در زمینه نهادنیه کردن فرهنگ رعایت قوانین رانندگی است و خطره خوش برای مسافران و گردشگران نوروزی را برای مسافران نوروزی در سفر به استان زنجان در پی دارد که این امر باید به عنوان یک الگو در سایر استانها نیز اجرا شود.
وی به نبود حادثه سنگین رانندگی در راه های ارتباطی استان زنجان اشاره کرد و ادامه داد: نظارت پلیس راه بر مسیرهای ارتباطی این استان خوب و قابل توجه است.

عدم ثبت شکایت در استان زنجان

ناظر ستاد هماهنگی خدمات سفر از عدم ثبت شکایت از مراکز خدماتی استان زنجان طی 6 روز گذشته خبر داد و گفت: مشکلات مربوطه تنها در حد تذکرات جزئی برای رفع بوده است.
وی با اشاره به اینکه در روز چهارم فروردین‌ماه سال جاری 6 هزار و 180 نفر از موزه‌ها و سایت موزه‌های استان زنجان بازدید کرده‌اند، ادامه داد: این در حالی است که این آمار در مشابه سال گذشته 5 هزار و 363 نفر بوده است.
حاجی شیزری از کاهش آمار بازدیدها‌ از موزه‌ها در استان زنجان از تاریخ 25 آغاز سفرهای نوروزی نسبت به سال گذشته یاد کرد و گفت: بخشی از این موضوع به دلیل شرایط جوی در استان بوده است.
وی با اشاره به اینکه در سال جاری خوشبختانه در محورهای استان زنجان تصادف سنگینی مشاهده نشده است، اظهار کرد: بخشی از این موضوع مربوط به حضور و نظارت مستمر مأموران انتظامی و مأموران راهداری در محورها است.
انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.