کرمانشاه؛

فروش30میلیون ریالی صنایع دستی در نمایشگاه های معبدآناهیتا

روزانه به صورت متوسط 30 میلیون ریال صنایع دستی و سوغات در نمایشگاه صنایع دستی واقع در معبد آناهیتا به فروش می‌رسد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛پروانه حیدری معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت:مایشگاه دایر شده در شهر کنگارو که در جوار معبد تاریخی آناهیتا قرار دارد از جمله پربازدیدترین نمایشگاه‌های صنایع دستی استان در این ایام نوروز 95 است.

فروش30میلیون ریالی صنایع دستی در نمایشگاه های معبدآناهیتا

وی ادامه داد: این نمایشگاه در قالب 15 غرفه دایر شده و در کنار آن چند سیاه چادر عشایری هم جهت عرضه غذاها و شیرینی های محلی برپا شده‌اند.

حیدری تاکید کرد: در این نمایشگاه صرفا هنرمندان شهرستان کنگاور در غرفه‌هایی که در اختیار دارند، محصولات صنایع دستی خود را که شامل سراجی سنتی، سازهای سنتی، عروسک بافی، لباس محلی، گلیم، جاجیم، گوهر تراشی، نقاشی روی سفال، نقاشی پشت شیشه و همچنین سوغات شهرستان شامل کلوچه تفتان، نان برنجی و ... را ارائه می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: همچنین دو تخته سیاه چادر عشایری در بخش دیگری از محوطه معبد آناهیتا دایر شده که نحوه زندگی عشایری، پوشاک، خوراک و موسیقی محلی را برای گردشگران و مسافرین نوروزی به نمایش گذاشته شده است.

معاون صنایع دستی استان کرمانشاه اظهارکرد: در این سیاه چادرها لبنیات محلی، نان ساجی، کلانه، بژی و انواع آش‌های محلی به گردشگران و مسافران نوروزی عرضه می‌شود.

انتهای پیام/پ
برچسب ها: معبد ، اناهیتا ، گردشگر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.