صابر قدیمی گفت: سال 94 مکانیزم بررسی و صدور مجوز کتاب سرعت بیشتری گرفت که این مسئله اتفاق خوبی در زمینه ادبیات بود.

صابر قدیمی، شاعر در گفتگو با خبرنگار  حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به آنکه جریان شعر سال 94 با سالهای قبلی تفاوتی نداشت و اتفاق یا شکل خاصی در آن به وجود نیامد، گفت: اتفاقات شعری به طور معمول در دهه‌های مختلف بررسی می‌شود چرا که رویداد‌های ادبی در بستری اجتماعی رخ می‌دهند و در طول یکسال جریان شعری یا ادبی خاصی ایجاد نمی‌شود.

وی افزود: مکانیزم صدور مجوز کتاب در سال 94 سرعت بیشتری گرفت، این مسئله اتفاق خوبی بود که در زمینه ادبیات رخ داد.

قدیمی خاطرنشان کرد: پیشنهادم برای افرادی که به کتاب مجوز می‌دهند این است که جلسه‌ای با مولف اثر بگذارند و در آن جلسه نقاط ضعف و قوت اثر را به وی ابلاغ کنند، این گفت‌وگو تغییری در وضعیت شعری به وجود می‌آورد و سبب پیشرفت آن می‌شود.

این شاعر با اشاره به پیشنهادهای ادبی خود برای سال 95 اظهار داشت: هنگامی که اثر ادبی در روند صدور مجوز رد می‌شود، نقاط ضعف و قوت آن را به وی بگویند و در کنار آن یک بخش تحلیل کتاب وجود داشته باشد، از طرف دیگر بررسی اثر به دست اشخاصی سپرده شود که در آن زمینه دانش کافی را دارند.

قدیمی ادامه داد: بهتر است صدور مجوز را تشکلی صنفی بر عهده بگیرد و این تشکل، کار بررسی کتاب را انجام دهد.

این شاعر اظهار داشت: باید جشنواره‌های کشوری را که در زمینه ادبیات توسط بخش‌های دولتی یا خصوصی برگزار می‌شود، حمایت کنند و برگزاری آن نیز با ساز و کاری خاص انجام شود هم اکنون به جشنواره‌های متعدد خصوصی در زمینه ادبیات نیاز داریم.

وی با تشریح بیشتر چگونگی جشنواره‌های ادبی اظهار داشت: جشنواره‌های ادبی باید شاعران جوان را معرفی و شناسایی کنند و پس از آن استعداد آنها را پرورش دهند. هم اکنون افرادی تکراری در جشنواره‌های ادبی شرکت می‌کنند و همان افراد در هر دوره برگزیده می‌شوند.




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار