ویژه برنامه «گذر نوروز» از صبح امروز به مدت سه روز در مركز شهر زنجان برگزار می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان ؛ معاون فرهنگی شهرداری زنجان در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان، از آغاز طرح گذر نوروز از ساعت صبح امروز تا آخرین ساعات یازدهم فروردین‌ ماه در حدفاصل سبزه میدان و چهارراه انقلاب خبر داد.

صفوی افزود: این طرح با هدف معرفی ظرفیت‌ها و جاذبه‌های گردشگری زنجان و افزایش مدت ماندگاری مسافران نوروزی برگزار می‌شود که در كنار آن برنامه‌های مختلف و متنوع دیگری نیز برگزار خواهد شد.

وی هدف اصلی از این طرح را ترویج فرهنگ پیاده روی و عدم استفاده از وسایل نقلیه در محدوده تاریخی شهر و ایجاد فضایی آرام بدون آلودگی صوتی عنوان کرد.

معاون فرهنگی شهرداری زنجان در ادامه بیان کرد: از مزیت های دیگر این مراسم برای استان زنجان می توان به دعوت مسافران گذری و مسافرانی که در ورودی های شهر اسکان یافته اند به قسمت های مرکزی شهر که در آنجا مراکز خرید، پاساژها اماکن تاریخی و گردشگری از جمله بازار سنتی زنجان، مسجد جامع زنجان ،عمارت ذولفقاری ،عمارت دارایی و موزه مردان نمکی قرار دارند، اشاره کرد.

صفوی اضافه کرد: این طرح با هماهنگی شهرداری زنجان ،شورای ترافیک ، نیروی انتظامی و پلیس راهوراستان ،اداره میراث فرهنگی و گردشگری استان و سایر ارگان های ذیربط در سطح شهر برگزار گردیده است.

وی افزود: جهت تسریع در حمل و نقل و عدم ایجاد ترافیک در حوزه شهر زنجان در طول این مراسم مسیر های جایگزین توسط شورای ترافیک شهر و پلیس راهور شهر در نظر گرفته شده است .

معاون فرهنگی شهرداری زنجان در ادامه گفت: از جمله برنامه های موجود در این مراسم می توان به مسیر ویژه جهت تردد افراد میان سال و تردد کالسکه نوزادان و قرار دادن المان های نوستاژیک چون چرخ و فلک و گاری و غیره اشاره کرد.

صفوی خاطر نشان کرد : در آخرین روز این مراسم (یازدهم فروردین) که مصادف با میلاد حضرت فاطمه زهراست برنامه ی فرهنگی ویژه ای از جمله اجرای موسیقی زنده برگزار خواد شد .



انتهای پیام/ ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.