عیدانه کتاب طرحی به وست فرهنگ دوستی ایرانیان است که در نوروز سال1395 مطرح شده و اجرایی شد.

به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ فرهنگ مکتوب کشورمان در نوروز سال 1395شاهد طرح و اجرای طرح عیدانه کتاب از سوی موسسه خانه کتاب بود.

خانه کتاب در جریان اجرای این طرح به هر فردی که به کتابفروشی های عضو طرح عیدانه کتاب مراجعه کرده اند  20 درصد تخفیف میدهد و این امر هدفی به جز آشنایی هر چه بیشتر مردم با کتاب را دنبال نمیکند.

بنابر این گزارش، سقف خرید هر فرد در طرح عیدانه کتاب 100هزار تومان است و تا به امروز 360 کتابفروشی در استانهای سی و یک گانه ایران در این طرح مشارکت کرده‌اند و در این میان تهران، فارس و شیراز به ترتیب با 86، 20 و 13 کتابفروشی  در صدر استانهای دیگر قرار گرفته اند.

همچنین اصفهان با 11هزار و 121 تومان فروش، تهران با 8 هزار و 153 تومان فروش و خراسان رضوی با 6هزار و 657 تومان فروش گوی پرفروش ترین های طرح عیدانه کتاب را از استانهای دیگر ربوده اند.

شایان ذکر است کتابفروشی های مهرگان اصفهان با 2هزار و 299 تومان، کتاب آبان مشهد با یک هزار و 582 تومان، فرازمند رشت با یک هزار و 88 تومان،انتشارات طاعتی رشت با یک هزار و 77 تومان، شهر کتاب خرم آباد لرستان با یک هزار و 54 تومان،دانشجوی همدان با یک هزار و 10 تومان،فرهنگسرای اصفهان با 959 تومان،نمایشگاه و فروشگاه محام اهواز با 892 تومان،شهر کتاب مشهد با 864 تومان و دنیای زبان خرم آباد لرستان با 815 تومان به عنوان پرفروش ترین کتابفروشی های طرح عیدانه کتاب شناخته شده اند.

یادآور میشود کتابهای «شازده کوچولو» به قلم آنتوان دو سنت اگزوپری، «چرا باید بسم الله بگوییم؟» و « 4 سوال دیگر:آموزش سبک زندگی پیامبر (ص) به کودکان» به قلم غلامرضا حیدری ابهری، «ملاقات در شب آفتابی» نوشته علی موذنی و «استاد عشق» نگاهی به زندگی و تلاش های پروفسور سید محمود حسابی پدر علم فیزیک و مهندسی نوین ایران به قلم سید ایرج حسابی در میان کتابهای پرفروش طرح عیدانه کتاب به چشم میخورند.

خاطرنشان میشود هم اکنون تعداد کل خرید طرح عیدانه کتاب 60هزار 839 بوده و یک میلیون و 686 هزار و 43 عنوان کتاب هم در همین طرح  به فروش رفته است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.