شهردار مشهد گفت: تاکنون صدها هکتار از اراضی شهر به همت دادستانی و شهرداری آزاد شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی،سید صولت مرتضوی در جریان بازدید جمعی از مسئولان شهر مشهد از اراضی رفع تصرف شده منطقه 7 و همچنین بوستان قائم(ع) اظهارداشت: امروز از اقدامات موثر شورای حفظ حقوق بیت‌المال بازدید کردیم و در حال حاضر شاهد هستیم اتفاقات بسیار خوبی در حوزه‌های مختلف در این عرصه در حال انجام است.
وی با بیان اینکه در گذشته ایام تعطیلات همواره به عنوان یک تهدید برای اراضی و زمین‌های بیت المال به حساب می‌آمده است، تصریح کرد: با این حال به همت مجموعه‌های مختلف این تهدید به فرصتی مناسب برای حفظ و صیانت از اراضی ملی تبدیل شده است.
شهردار مشهد با اشاره به 400 هکتار اراضی آزاد شده در منطقه 7 این شهر ابرازداشت: می‌خواهیم این عرصه را با تبدیل به احسن کردن، در اختیار تمامی مردم قرار دهیم تا اوقات خوشی را به همراه خانواده‌هایشان رقم بخورد.
مرتضوی گستره کاری در این محدوده را در زمینه‌های مختلف دانست و بیان داشت: گام نخست، آزادسازی کامل این اراضی و در قدم‌های بعدی موضوع طراحی فضاهای گردشگری، توریستی و تفریحی مطرح است که با کمک دستگاه‌های مختلف این امر شدنی است.

گسترش پارك وفضاي سبز در اراضي رفع تصرف شده

معاون دادستان عمومی و انقلاب مشهد هم در این بازدیداز گسترش پارك وفضاي سبز در اراضي رفع تصرف شده خبر داد و گفت :این اراضی در زمانی که مسئولان امر به کارهای دیگری مشغول بودند به تصرف متصرفان درآمد و با این حال با اهتمام ویژه دادستان عمومی و انقلاب مشهد در خصوص حفظ حقوق بیت المال، این اراضی از دست این افراد خارج شد.
محمد بخشی محبی  با اشاره به در اختیار گذاشتن قسمتی از این اراضی به شهرداری مشهد برای ايجاد تفرجگاه و فضای سبز افزود: شهردارمشهد درخواست داشته برای اجرای طرح های فضاي سبز اسناد مالکیت این اراضی به نام شهرداری تنظيم شود.
 وي گفت: اگر بنا باشد ساخت و سازی را در شهر داشته باشیم باید بر اساس ساختارها و ضوابط قانونی باشد و این ساخت و ساز نباید در تعارض با حقوق بیت المال و سلامت شهر باشد.
معاون دادستان عمومی و انقلاب مشهد افزود: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری درخصوص نام گذاری امسال لازم است تمامی دستگاه های مربوطه نسبت به اقدام های جدی و قاطع در خصوص محافظت از حقوق مردم گام بردارند.
انتهای پیام//
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.