آسوشیتدپرس:

واکنش تند کنگره آمریکا درباره دسترسی تهران به تجارت با دلار؛ آزمایشات موشکی روح برجام را نقض کرد!

رییس کنگره آمریکا در بیانیه ای اقدام دولت اوباما برای دسترسی ایران به تجارت با دلار را محکوم کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آسوشیتدپرس، وزارت خزانه داری آمریکا در روزهای گذشته در حال بررسی کاهش محدودیت های مالی ایران در استفاده از دلار است. با این وجود، نمایندگان کنگره آمریکا با انتقاد شدید از این اقدام دولت اوباما معتقدند این امر سبب دسترسی تهران به امتیازاتی بیش از توافق هسته ای می شود.

بر همین اساس، پل رایان - رییس کنگره آمریکا - دیروز با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: در خوشبینانه ترین حالت، گزارش های منتشر شده درباره اقدام دولت اوباما پیرامون تسهیل دسترسی تهران به مبادلات تجاری با دلار نگران کننده است. تهران با انجام آزمایشات متعدد موشکی نشان داد که به روح توافق هسته ای اعتقادی ندارد بنابراین اوباما نباید به سهولت بیشتر تجارت این کشور با جهان کمک کند. اوباما باید چنین پیشنهادی را رد کند.

با این حال، بن رودز - معاون مشاور امنیت ملی اوباما - دیروز اعلام کرد: واشینگتن معتقد است تهران به موافقتنامه هسته‌ای و برجام پایبند است.

رودز در ادامه مدعی شد:  مباحثی چون آزمایش موشک‌های بالستیک، حمایت از گروه های ضد غربی و فعالیت‌های بی‌ثبات کننده در خاورمیانه ارتباطی به توافقنامه هسته‌ای و برجام ندارد. آمریکا می تواند به این مسائل به صورت جداگانه واکنش نشان دهد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۸ ۱۳ فروردين ۱۳۹۵
برجام بی روح بدنیا آمد و به همین علت کسی نمی تواند روح آن را نقض کند !!!!
آخرین اخبار