رسایی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

رسیدگی به تخلفات احزاب در زمان انتخابات جزو وظایف کمیسیون اصل 90 نیست

عضو هیئت رئیسه کمیسیون اصل نود گفت: جمع‌آوری گزارشی از تخلفات برخی احزاب و تشکل‌های سیاسی در زمان انتخابات در حیطه وظایف این کمیسیون نیست.

خالقیحجت‌الاسلام "حمید رسایی" نماینده تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، در واکنش به خبر جمع‌آوری گزارشی از تخلفات برخی احزاب و تشکل‌ها در زمان انتخابات توسط کمیسیون اصل نود برای قرائت در صحن علنی گفت: کمیسیون اصل نودم مجلس طبق قانون اساسی وظیفه دارد به شکایات واصله از عملکرد دستگاه‌های مرتبط با قوای قضاییه، مجریه و مقننه رسیدگی کند.

وی تصریح کرد: اما رسیدگی به تخلفات احزاب و تشکل‌های سیاسی در حیطه وظایف کمیسیون اصل نود مجلس نیست.

رسایی همچنین ادامه داد: احزاب و تشکل‌های سیاسی مجموعه‌ای دولتی یا مرتبط با سه قوه نیستند و در صورت بروز تخلف از سوی آن‌ها، کمیسیون ماده 10 احزاب و یا با گزارش‌ نهادهای امنیتی به عنوان ضابط، دستگاه قضایی وظیفه رسیدگی به تخلفات آن‌ها را خواهند داشت.

نایب رئیس کمیسیون اصل نودم مجلس بیان داشت: مجلس می‌تواند به عنوان یک نهاد نظارتی نظر خود را از طریق کمیسیون شوراها در مورد وضعیت احزاب و تشکل‌های سیاسی و یا کوتاهی وزارت کشور در برگزاری انتخابات اعلام کند.

نماینده تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر اذعان داشت: اگر گزارش‌های واصله به کمیسیون در مورد تخلفات عملکردی وزارت کشور یا دستگاه‌ ذی‌ربط در مورد احزاب باشد، کمیسیون اصل نود می‌تواند عملکرد کمیسیون ماده 10 احزاب یا دستگاه‌های اجرایی دیگر را مورد نقد و رسیدگی قرار دهد و حتی آن را در صحن قرائت کند اما نمی‌تواند مستقیما به شکایات واصله از عملکرد احزاب رسیدگی کند.

رسایی تاکید کرد: نمی‌دانم مبنای خبر منتشر شده چیست اما اگراز طرف اعضای کمیسیون موضوعی مطرح شده باشد، احتمالا منظور بررسی عملکرد دستگاه‌های ناظر بر احزاب است که آیا با تخلفات انتخاباتی احزاب برخورد قانونی کرده‌اند یا نه.

شایان ذکر است، شب گذشته خبری مبنی بر جمع‌آوری گزارشی از تخلفات برخی احزاب و تشکل‌های سیاسی در کمیسیون اصل نودم مجلس و قرائت آن در صحن علنی در فضای مجازی منتشر شد.

همچنین در خبر آمده است که در پی افشاگری برخی از نامزدها و کاندیداهای مجلس دهم درباره پشت پرده و تخلفات برخی احزاب، کمیسیون اصل نود اقدام به جمع‌آوری گزارش می‌کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار