مدیر عامل شرکت آب منطقه ای استان کرمان گفت :درپی بارندگی های مناسب در سال زراعی جاری، حجم ذخیره آب در سد نسا به بالاترین سطح از زمان آبگیری این سد رسید و پس از بارندگیهای دو روز اخیر در ارتفاعات بالادست، این سد امروز سرریز کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، محمد رضا بختیاری افزود :سد نسا بم که نخستین و بزرگترین سد سنگریزه ای با رویه بتنی در ایران و دومین سد بزرگ استان کرمان پس از سد جیرفت است در فاصله 80 کیلومتری شهر بم و 280 کیلومتری مرکز استان قرار دارد و حجم مفید مخزن آن 168 میلیون متر مکعب است. آبگیری این سد در سال 1389 آغاز شد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان کرمان همچنین گفت: از اول مهرماه سال گذشته که اغاز سال زراعی است تا امروز 14 فروردین 194 میلیون متر مکعب به ذخیره کل سدهای استان کرمان افزوده شده که این میزان بیش از دو برابر میزان ابی است که در بارندگیهای سال زراعی گذشته وارد مخزن سدهای استان کرمان شد .
وی افزود: در حال حاضر در مخزن سدهای استان کرمان 332 میلیون متر مکعب آب ذخیره شده است که در مقایسه با 14 فروردین سال گذشته بیش از 20 درصد افزایش نشان میدهد.
در استان کرمان 4 سد بزرگ وجود دارد که مجموعا امکان ذخیره 582 میلیون متر مکعب آب را دارند .

انتهای پیام/ی

برچسب ها: سد نسا ، بم ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار