دیوار مهربانی کتاب در درازمدت فرهنگ کتابخوانی مردم را تغییر می‌دهد.

صابر قدیمی، شاعر در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به قابل تقدیر بودن هر حرکت فرهنگی که به قصد ارتقای فرهنگ انجام شود، گفت: ایجاد دیوار مهربانی برای کتاب یا لباس قابل تقدیر خواهد بود. به دلیل آنکه یک بخش این دیوارها به مهربانی بازمی گردد که فضیلتی اخلاقی است. بخش دیگر آن به بهره برداری افرادی باز می‌گردد که حداقل‌های زندگی را ندارند.
 
وی افزود: هر اتفاقی می تواند محاسن و معایبی داشته باشد. درباره دیوار مهربانی کتاب می‌توان گفت، در نگاه اول تقدیم کتاب به دیگران خوب است. خودم کتابهایی را که خوب است در اختیار دیگران قرار می دهم. هرکاری که سرانه مطالعه را در کشور تغییر دهد، اتفاق خوبی است.

این شاعر با تشریح بیشتر تاثیرگذاری رویدادهایی چون دیوار مهربانی در سرانه مطالعه بیان کرد: ایجاد دیوار مهربانی کتاب می تواند در درازمدت فرهنگ کتابخوانی مردم را تغییر دهد. این تغییرات یک هفته‌ای نخواهد بود و در طول زمان رخ می دهد. برخی اتفاقات اثر پروانگی دارند و آثار آن در طول زمان مشخص می‌شود. مانند آنچه برای جا انداختن فرهنگ بستن کمربند ایمنی یا نریختن زباله در خیابان ها اتفاق افتاد.
 
قدیمی ادامه داد: تاثیر ایجاد دیوار مهربانی کتاب بر میزان مطالعه در درازمدت مشخص می‌شود. به شرط آنکه کتبهای مفیدی باشد و بر فرهنگ مردم تاثیر بگذارد.



انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار