نامزد جنجالی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بار دیگر از توافق هسته‌ای ایران به شدت انتقاد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه ای پی ان تی، دونالد ترامپ، نامزد جمهوریخواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا گفت، توافق ایران «وحشتناک ترین» توافق در میان همه انواع توافقاتی است، که تا کنون او دیده است.

دونالد ترامپ، نامزد جمهوریخواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، روز شنبه در سخنرانی تبلیغاتی خود در ایالت ویسکانسین، توافق هسته ای ایران با غرب را «وحشتناک ترین» نوع توافقی که تا کنون دیده توصیف کرد. 

این نامزد جمهوریخواه پیشتاز انتخابات ریاست جمهوری آمریکا گفت: جان کری که وارد مذاکرات با ایران شده بود اگر یک بار از سر میز مذاکره بلند می شد و با ایران خداحافظی می کرد این توافق وحشتناک حاصل نمی شد. این یکی از وحشتناک‌ترین توافقاتی است که من تا کنون دیده ام.

 ترامپ با ادبیاتی تمسخر آمیز اضافه کرد: بر خلاف اوباما که گرم شدن جهانی زمین بزرگترین دغدغه اش است، از نظر من مسئله هسته‌ای بزرگ ترین مشکل دنیای امروز است.

ترامپ با «بچه» خواندن رئیس جمهور و وزیر خارجه آمریکا، گفت: «باراک اوباما می گوید مهم ترین مسئله کنونی دنیا، گرم شدن جهانی زمین است؛ باور می کنید که او گفت گرم شدن جهانی زمین بزرگ ترین مشکل  دنیای امروز است! من با او موافقم: گرم شدن جهانی ولی از نوع هسته ای اش، بزرگ ترین مشکل دنیای امروز است!» 

دونالد ترامپ در ادامه افزود: سلاح های هسته ای و  قدرت این سلاح ها بزرگترین مشکل کنونی هستند و به چندین کشور که در حال حاضر دارای سلاح های هسته ای هستند اشاره کرد و افزود ممکن است کشورهایی وجود داشته باشند که ترسناک ترین نوع سلاح های هسته‌ای را در اختیار داشته باشند ولی کسی از وجود آنها خبر نداشته باشد. 

«اکنون کشورهایی وجود دارند که این نوع سلاح ها را در اختیار دارند: پاکستان دارای قابلیت هسته ای عظیمی است؛ هند و روسیه و چین و آمریکا هم همینطور. شاید برخی کشورها هم دارای برنامه  هسته ای از ترسناک ترین نوعش باشند و هیچ کس هم  از آن خبر نداشته باشد. کره شمالی هم دارای سلاح هسته ای است.» 

این نامزد پیشتاز ریاست جمهوری آمریکا، در ادامه اظهاراتش امنیت را مهم ترین مسئله برای آمریکا توصیف کرد و گفت: امنیت کشور در اولویت نخست ماست. 

ترامپ در ادامه ضمن اشاره به اقتصاد و ثروت زیاد آمریکا گفت، آمریکا به برخی کشورهای ثروتمند دیگر کمک می کند بدون آنکه چیزی در عوض بگیرد: « ما از نظر نظامی به آلمان کمک می کنیم، بسیاری از مردم از این موضوع مطلع نیستند ولی بیشتر ما دلیل آن را می دانیم. ما به ژاپن، کره جنوبی و بسیاری از کشورها کمک مالی می کنیم؛ ما به عربستان سعودی هم کمک می کنیم. عربستان سعودی در زمانی که بهای نفت بالا بود روزانه میلیاردها دلار درآمد داشت و همچنان عواید زیادی دارد. آنها در هر روز حدود یک میلیارد دلار درآمد دارند. این کشور برای خود غولی است. آلمان هم همینطور، کره جنوبی هم همینطور، ژاپن هم همینطور. این کشورها ثروتمند هستند ولی ما به آنها کمک می کنیم. اما آنها هیچ کاری برای ما نمی کنند.»


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۱ ۱۶ فروردين ۱۳۹۵
ترامپ جون بسوز و بساز،حضراتی هم که کاسبیشون بعداز تحریم خراب شده همین طور
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۶ ۱۶ فروردين ۱۳۹۵
سوالی که پیش میایداین است که کاندیداهای موجود در امریکا برای بیشتر کردن رای های خود به ایران ،تندترین حرف ها را میزنند ، مگر نه اینکه قرار است مردم امریکا به یکی از آنها رای دهند ، و دیده ایم هرگاه هرکدام از آنها در سخنرانیهای شان به ایران حمله کرده اند رای بیشتری از نظر اماری جمع کرده اند. پس به نظر میرسد ما درمقابل مردم امریکا هم قرار داریم ، پس به نظر میرسد مردم امریکا هم خیلی نباید قابل احترام برای ما باشند
United States of America
ناشناس
۰۲:۴۸ ۱۶ فروردين ۱۳۹۵
یکی پیدا نمیشه که حرف ش برسه به این آمریکای که توافق با ایران را وحشتناک میدونه بگه اقا وحشتناک اون اقدامات نظامی و سیاست های جنگ شما امریکایی ها که بهانه های دروغ و بی اساس و ساختگی بمب گذاری در سال 2011 به طور وحشیانه به کشورهای فقیر و مردم بیگناه به بهانه تروریسم اونم تروریسمی که خود مزدوران تعلیم دیده سشما هستن حمله کرده و هزارن زن ومرد و کودک را به خاک و خون و اوراه از کشورشان کردید. وحشتناک حمله به افغانستان و عراق و بهانه نابودی القاعده و طالبان و نابودی بمب اتم صدام . بعد چی شد ن بمبی تو عراق و دست صدام. وحشتناک اینکه بوش ریس جمهور قبل امریکا به بهانه مبارزه و نابودی تروریسم لشکر کشی کردین به نقاط مختلف دنیا و الان تروریسم که نابود و کم نشد به انها له خاطر حمایت شما آمریکاییها بیشتر شده.وحشتناک این هست که وقتی به عقب و مدارک و سند گذشته برمیگردم میبینیم طالبان که امریکا و انگلیس درست کردن برای مبارزه با روسیه یعنی دراصل مزدوران جنگ نبابتی برای شما...، القاعده که رهبر اون بلادن عربستانی تا چند وقتی در کاخ سفید مورد احترام شما بودن ودر اصل مزدوران برای جنگ نیابتی برای شما و عربستان. در اخر وحشتناک ترین این است که واقعا چه فرقی با هیتلر نازی دارین هیچ فرقی که نیست بلکه از اونم زدین جلو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۷ ۱۵ فروردين ۱۳۹۵
این کله هویجی عقل تو کلش نیست مغزش اندازه شتر مرغ هم فک کنم نیست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۸ ۱۵ فروردين ۱۳۹۵
همه نظرات و کامنت های شما عزیزان درست اما حرف آخر را امام خمینی ره زدند و تمام شد رفت که فرمود آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند . هشت سال تمام بیست و سه کشور با ما درحال جنگ بودند اون موقع ما سلاحهای مدرن الان را نداشتیم اگر می توانستند همون موقع انجام می دادند . شما بگذارید اینها زوزه هایشان را بکشند . ترامپ و نلمپه زاپاس و .... بیاد هم غلطی نمیتونن بکنن . شما عزیزان فقط از حرفهای اینها که فقط مورد خوشایند صهیونیستهاست بخندین .
Iran (Islamic Republic of)
محمد حسین
۱۹:۳۱ ۱۵ فروردين ۱۳۹۵
اون زمون ما ارتش 5 جهان بودیم چون جزو بلوک غرب بودیم و مرز طولانی با شوروی داشتیم و از طرفی کشور های دیگر بلوک شرق مثل افغانستان و عراق کنار ایران بودن خطر جنگ احساس میشه و سالانه تجهیزاتی بسیاری خریداری میشد ولی بعد از انقلاب کار برای تعمیر و نگهداری تجهیزات سخت شد و تقریبا نصف اون تسلیحات قابل نگهداری بودن در ضمن باشگاه فکرنکنی طرفدار شاهم ولی با حرف اشتباه مخالفم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۰ ۱۵ فروردين ۱۳۹۵
دقیقا محمد حسین.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۱ ۱۵ فروردين ۱۳۹۵
این یارو (ترامپ)معلوم نیست کدوم وری،هم رژیم اسراییل باش مشکل داره،هم ال سعودملعون ،خودشم که دائم ضدایران حرف مزنه ،به نظرخیلی آدم مرموزی میاد
قضاوت راجبش سخته ولی این مدونم درسیاستهای کلی آمریکاهرکی که رییس جمهور بشه ازمواضع مستکبرانه ودخالت جویانه خود درهمه کشورهابه خصوص ایران دست برنمیداره شاید فقط دراجرا
متفاوت باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۱ ۱۵ فروردين ۱۳۹۵
اگه این رای بیاره باید به شعور مردم امریکا شک کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۳ ۱۵ فروردين ۱۳۹۵
لایک
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۸ ۱۵ فروردين ۱۳۹۵
باسلام
تمنا میکنم عکس نامزد ریاست جمهوری امریکا ترامپ را عوض کنید ویک عکس جدید بگذراید وافعا چندش اوراست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۶ ۱۵ فروردين ۱۳۹۵
آخه چرا...؟
آمریکا که زیرش زده...!
بقیه حرفم را سفید می نویسم چون نظرم را تایید نمی کنید
خیلی درد توی دلم هست بماند!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۱ ۱۵ فروردين ۱۳۹۵
اتفاقا به نظر من اگه یه دیوانه ی احمقی مثل ترامپ رییس جمهور امریکا بشه واسه ما بهتره چون دست به کارهای احمقانه ای میزنه که خود امریکا را در جهان منفورتر و بی اعتبارتر و منزوی میکنه!
هرچی رییس جمهورشون بیشتر به عقل نزدیکتر باشه دشمنیشون هم حساب شده تر و کار ما سخت تر خواهد بود.
United States of America
ناشناس
۱۳:۱۷ ۱۵ فروردين ۱۳۹۵
به نظر من ایران هم باید مثل کره شمالی بمب اتم داشته باشه...شما نگاه کنید از وقتی که کره شمالی آمریکا رو تهدید به جنک هسته ی کرد دولت مردان آمریکا افتادن به غلط کردن...چون میدونن دیگه نمیتونن بزنند و در برن...
Germany
ناشناس
۱۳:۰۷ ۱۵ فروردين ۱۳۹۵
حرفاش بازار گرمیه واسه تبلیغه جدی نگیرین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۴ ۱۵ فروردين ۱۳۹۵
بسمه تعالی
امیدوارم هرکدام از این حضرات که سرکار آمدند ورئیس جمهور شدند اولی کارشان پاره کردن قرارداد این باصطلاح برجام که بر خار ملت است باشد تا انشا الله ما ازشر این خبطی که دولت یازدهم کرده ودرنظردارد با برجامهای دیگر آنرا ادامه دهد نجات پیدا کنیم. جلوی ضرر را هرجا بگیری منفعت است
United States of America
ناشناس
۱۵:۳۴ ۱۵ فروردين ۱۳۹۵
شما لطفا خودت رو ناراحت نکن. دولت یازدهم اگر هم خبطی کرده باشه بازم از خبطی که شما و امثال شما در دولت نهم و دهم کردن خیلی بهتر است. پس دلواپس عزیز زیاد جوش نزن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۷ ۱۵ فروردين ۱۳۹۵
ای کاش این انتخابات تموم بشه تا از شر این راحت بشیم
United States of America
ناشناس
۱۱:۴۰ ۱۵ فروردين ۱۳۹۵
ایشالله که ما هم یه تعداد بمب اتم فقط برای بازدارندگی بسازیم.
واقعا لازمه..شاید استفاده نشه هیچ وقت اما 10 درصد بازدارندست
United States of America
ناشناس
۱۱:۳۶ ۱۵ فروردين ۱۳۹۵
گور پدر ترامپ دیوانه.
لعنت به پدرو مادری که اینو کاشت و برداشت کردن..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۴ ۱۵ فروردين ۱۳۹۵
بابا این *ترومپت* هم واس ما کلاس شد ها دیگه اح
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۲ ۱۵ فروردين ۱۳۹۵
سلام

شنیده بودم از جملات افراد ناراحت نشید چون خیلی از مواقع داره خودشو معرفی میکنه (اینکه ایشان کلمه بچه رو بکار برده)
ممنون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۶ ۱۵ فروردين ۱۳۹۵
ببین بوزینه گاوچرون تازه به دوران رسیده. قبل از تو خیلی از تو گنده ترا اومدند و مردم ایران این سرزمین کهن چند هزار ساله شاخشون رو شکستند و لهشون کرد. پس برو جوجه به خروس محلتون بگو بیاد البته اگر تو آمریکا خروسی از جنس خروسای ایرانی پیدا میشه! چون خودت حتما جریان خروس آمریکایی رو شنیدی.(عدم وجود غیرت). در ضمن به نظر من این یارو رو خود آمریکاییها دارن تحریک میکنن تا برجام رو گنده تر کرده و با قیمت بیشتری به ما بفروشن. لطفا مسئولین کشور که البته قطعا بهتر از بنده ازین مسائل آگاه هستند این موضوعات رو در نظر بگیرن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۲ ۱۵ فروردين ۱۳۹۵
بابا دمت گرم.
Netherlands
ناشناس
۱۰:۴۴ ۱۵ فروردين ۱۳۹۵
اقای ترامپ قبل از اینکه توافق را پاره کند خودش را پاره نکند
-
ناشناس
۱۰:۱۳ ۱۵ فروردين ۱۳۹۵
قبلیا که بودن هیچ غلطی نکردن تو اومدی شاخ شونه میکشی برو جوجه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۴ ۱۵ فروردين ۱۳۹۵
قابل توجه دلواپسان . اگر این توافق به نفع مانبود و به سود آمریکا بود جمهوری خواهان آمریکا اینقدر باهاش مخالفت نمیکردند . از توافق هسته ای اسرائیل و جمهوری خواهان و عربستان سقوطی و دلواپسان دلال کاسب تحریم داخلی فقط ناراحتند . دلواپسان با اسرائیل هم صدا هستند
-
ناشناس
۰۹:۵۲ ۱۵ فروردين ۱۳۹۵
ترامپ به طور قطع از بمب اتم استفاده خواهد کرد
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۱۰:۱۱ ۱۵ فروردين ۱۳۹۵
غلط میکنه/شما هم نترس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۵ ۱۵ فروردين ۱۳۹۵
رئیس جمهور فقط اوباما . این وحشیه . خب شد تو دوران اوباما توافق حاصل شد . چه شانسی اوردیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۶ ۱۵ فروردين ۱۳۹۵
هه باز این شغال در مورد ایران نظر داد!!
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۰۸:۵۲ ۱۵ فروردين ۱۳۹۵
انصافاًمیمون خوبیه واسه سیرک هر ووقت می بینمش حسابی می خندم
فکر کنم این سرمایه رم مردم قیافشو دیدن بهش عیدی دادن................
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۶ ۱۵ فروردين ۱۳۹۵
کدوم برجام؟
کدوم کشک؟
این ترامپه هم ما رو گرفته!
نمیدونم چقدی بهش دادن تا اینجوری واسه برجام بازار گرمی کنه؟!!؟
وگرنه برجام مالِ این حرفا نیست
آخرین اخبار