اکثریت رأی‌دهندگان جمهوری‌خواه احتمال پشتیبانی حزب متبوعشان را از ترامپ در دورِ نهایی انتخابات، بعید می‌دانند.

مرکز پژوهشی پیو: ترامپ، تفرقه‌انگیزترین نامزد حزب جمهوری‌خواه در 20 سال اخیر به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ مرکز پژوهشی «پیو» با انتشار نتایج نظرسنجی اخیر در پایگاه اینترنتی خود نوشت: در فصل پرحاشیه رأی‌گیری‌های مقدماتی انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، اکثریت شرکت‌کنندگان جمهوری‌خواه در نظرسنجی اخیر این مرکز، احتمال پشتیبانی حزب متبوعشان را از «دونالد ترامپ،» نامزد جنجالی این حزب، در صورت راهیابی وی به دور نهایی انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، بعید می‌دانند.

حدود نیمی از طرفداران «تد کروز» و «جان کاسیچ،» دو نامزد دیگر حزب جمهوری‌خواه، نیز معتقدند ترامپ رئیس‌جمهور وحشتناکی خواهد شد. 

اکثریت شرکت‌کنندگان طرفدار حزب جمهوری‌خواه در این نظرسنجی (56 درصد) که برای رأی دادن ثبت‌نام کرده‌اند، می‌گویند اختلافات درون‌حزبی باعث خواهد شد ترامپ حتی درصورتی که به عنوان نامزد نهایی حزب جمهوری‌خواه در انتخابات آتی انتخاب شود، از حمایت قاطع اعضای این حزب برخوردار نخواهد بود. این در حالی است تنها 38 درصد نسبت به پشتیبانی حزب متبوعشان از این نامزد جنجالی، خوش‌بین هستند. 

نتایج نظرسنجی اخیر مرکز پیو همچنین نشان می‌دهد ترامپ رکورددار تفرقه‌انگیزترین نامزد حزب جمهوری‌خواه در 20 سال اخیر است.   

این در حالی است که 64 درصد از شرکت‌کنندگان دموکرات در نظرسنجی پیو، به حمایت قاطع حزب متبوعشان از کاندیداتوری «هیلاری کلینتون» در صورت راهیابی وی به دور نهایی انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، خوش‌بین هستند. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار