فروش آب چاه ها در دشت های کهگیلویه غیرقانونی است

رئیس اداره امور آب کهگیلویه با اشاره به فروش آب در دشت های این شهرستان گفت: فروش آب چاه ها از سوی کشاورزان غیرقانونی و با متخلفان برخورد جدی خواهد شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج،علی آران با اشاره به این که به دلیل افت منابع آب هر کشاورز متناسب سطح زیرکشت خود اجازه برداشت آب از چاه دارد،افزود: در این راستا قطع برق 70 حلقه چاه در دستور کار است.
وی با اشاره به اینکه بیشتر سطح 50 هزار هکتار زمینهای کشاورزی این شهرستان از دشت های به هم پیوسته تشکیل شده است اظهارکرد : از 845 چاه عمیق و نیمه عمیق در دشت های این شهرستان روزانه آب زیادی استحصال می شود.
آران میزان آبدهی این چاهها را سه هزارو 818 لیتر بر ثانیه اعلام کرد وگفت: تاکنون 180 کنتور هوشمند بر روی چاه های کشاورزی این شهرستان باهدف بهینه سازی مصرف نصب شده است.
وی سطح دشت های چرام و کلاچوی دهدشت را 25 هزار هکتار اعلام کرد.
آران بیان کرد: سطح منابع آب شهرستان کهگیلویه 950 کیلومتر مربع است که به صورت بهینه از این آبها برای توسعه کشاورزی استفاده نمی شود.
وی افزود: سطح زیر کشت محصولات باغی و زراعی این شهرستان بیش از 50 هزار هکتار است که از این مقدار تنها پنج هزار هکتار آبی و سایر اراضی دیم هستند.
انتهای پیام / ف
برچسب ها: فروش ، آب ، چاه ، غیرقانونی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.