بازدیدیک میلیون و 116 هزارنفر از جاذبه های دیدنی کهگیلویه و بویراحمد

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد گفت: بیش از یک میلیون و 116 هزار و 369 نفر مسافر نوروزی در اقامتگاه های این استان اسکان یافتند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج،محمود باقری افزود: این تعداد گردشگر نوروزی از 27 اسفندماه 94 تا سیزده فروردین از جاذبه های طبیعی، تاریخی و فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد بازدید کردند.
وی بیان کرد: از این تعداد مسافر نوروزی 296 هزار و 260 نفر از بناهای تاریخی و بقاع متبرکه کهگیلویه و بویراحمد دیدن کرده اند.
باقری بدون اشاره به آمار اظهار کرد: حرم بی بی حکیمه (س) خواهر امام رضا (ع)، شلالدون، بافت تاریخی دهدشت و طبیعت سرفاریاب دارای بیشترین پذیرش مسافران اقامتی در نوروز امسال بوده است.
وی افزود: این تعداد گردشگر نوروزی در کهگیلویه و بویراحمد در یک هزار و 708 کلاس درس، 45 خانه مسافر، 11 هتل با 640 تخت، میهمانسراها و کمپینگ های اقامتی موقت چادری اقامت کردند.
باقری بدون اشاره به آمار، گفت: میزان پذیرش گردشگران نوروزی در کهگیلویه و بویراحمد تا هشتم فروردین 95 با وجود بارانی بودن هوا در چند روز متوالی نسبت به مدت مشابه پارسال افزایش چشمگیری داشته است.
کهگیلویه و بویراحمد با جمعیتی حدود 700 هزار نفر در جنوب غربی ایران واقع شده و با استان های فارس، اصفهان، چهارمحال و بختیاری و بوشهر همسایه است.
این استان با داشتن 280 تفرجگاه طبیعی، 300 بقعه متبرکه، 750 اثر تاریخی ثبت شده در فهرست آثار ملی و مواهب طبیعی چشم نواز مکانی مناسب برای استقبال از مسافران نوروزی است.
حرم بی بی حکیمه (س) خواهر امام رضا (ع)، آبشار یاسوج، چشمه بلقیس چرام، گردنه شلال دون، رود رونه، آبشار کمردوغ، برم الوان، بافت تاریخی دهدشت و سد کوثر از مهمترین جاذبه های طبیعی کهگیلویه و بویراحمد است.
در ایام تعطیلات نوروز سال گذشته بیش از یک و نیم میلیون نفر از جاذبه های گردشگری کهگیلویه و بویراحمد دیدن کردند
انتهای پیام /ف
برچسب ها: بازدید ، جاذبه ، طبیعی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.