رئیس مرکز بهداشت کاشمر از کشف بیش از 4 تن مواد غذایی غیر قابل مصرف در مدت اجرای طرح بسیج سلامت نوروزی 95 خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی ،مجتبی قائمی افزود: با اجرای طرح بسیج سلامت نوروزی که همه‌ساله از ابتدای اسفند تا پایان تعطیلات نوروزی انجام می‌شود 4 هزار و 749 کیلوگرم مواد غذایی غیرقابل مصرف در این شهرستان کشف و ضبط شد

وی گفت: پس ازدو هزارو808 مورد بازدید به عمل آمده از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و آشامیدنی، 29 مورد به دادگاه معرفی و تعداد یک مرکز پلمب شده است.

رئیس مرکز بهداشت کاشمر با بیان اینکه در این مدت تعداد 467 مورد کارت بهداشتی برای شاغلان این گروه صادر شده است، ادامه داد:885 مورد بازدید از اماکن عمومی داشته ایم که موجب تعطیلی یک مورد از این اماکن و صدور 65 مورد کارت بهداشتی برای شاغلان در ایام نوروز بوده ایم.

قائمی به 12 مورد نمونه‌برداری از مواد غذایی مشکوک و معدوم‌سازی 4 هزار و 749 کیلو مواد غذایی و بهداشتی اشاره کرد و افزود:در این مدت 63 مورد نمونه‌برداری میکروبی از آب آشامیدنی انجام شده است و تمام نمونه‌برداری آب شرب مصرفی در این ایام مطلوب گزارش شده است.

وی تصریح کرد: در این بازه زمانی تعداد 1814 مورد کلرسنجی آب در ایستگاه‌های ثابت و سیار در ایام نوروز انجام شده است و به‌طورمتوسط تعداد سه اکیپ بازرسی در هر روز در طول طرح در کل منطقه با دو نفر پرسنل در هر روز بازرسی‌ها را انجام داده‌اند.

رئیس مرکز بهداشت کاشمرگفت: درمدت اجرای طرح تعداد 87 برخورد با دستفروشان دوره‌گرد صورت گرفته و به 76 مورد شکایت ثبت شده در سامانه 1490 و شماره 190 کشوری رسیدگی شده است.

انتهای پیام//

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.