وضعیت اشتغال 313 نفر مهارت آموخته بهشهری رهگیری و رصد شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری رییس مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهید هاشمی ن‍ژاد بهشهر گفت: رهگیری وضعیت اشتغال مهارت آموختگان از جمله برنامه های سند راهبردی مهارت و فناوری است که با هدف ایجاد بانک اطلاعاتی کلیه مهارت آموختگان قبول شده در مراکز آموزش فنی و حرفه ای دولتی صورت می گیرد.

علی مهدی پوربا بیان اینکه ۳13 نفر مهارت آموخته مرکز فنی و حرفه ای بهشهر در ۲۶ دوره آموزشی پارسال رهگیری اشتغال شد افزود: از این تعداد 84 نفر مشغول به کار شدند.

وی گفت: در رهگیری صورت گرفته از وضعیت اشتغال این افراد، 50 نفر به خاطر کمبود فرصت شغلی و نداشتن سرمایه کافی و 22 نفر به دلیل پایین بودن دستمزد،ضعف آموزش مهارتی و رغبت نداشتن به شغل پیشنهادی تاکنون موفق به اشتغال نشدند.

وی افزود: رشته های برق ، جوشکاری، پرورش قارچ دکمه ای بیشترین میزان اشتغال را به خود اختصاص داده‌اند.

وی با بیان اینکه مهمترین عامل بیکاری نیروی کار در شهرستان بهشهر کمبود فرصت های شغلی و نبود سرمایه کافی شناسایی شده است گفت: بهبود فضای کسب و کار ، اعطای تسهیلات اشتغال زایی کم بهره و بلند مدت در بخش صنعت و بخش مشاغل خانگی می تواند بهترین راهبرد در بهبود وضعیت اشتغال باشد.

وی تأکید کرد : با استفاده از خدمات راهنمایی و مشاوره آموزشی ، شغلی و حرفه ای ، افراد به سوی یادگیری مهارت هایی ترغیب و تشویق می شوند که نیاز بازار کار و جامعه را تأمین کند .

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Kazakhstan
ناشناس
۱۶:۰۷ ۰۱ شهريور ۱۳۹۵
من از دوران دبیرستان تا به حالا 5تا دوره مختلف شرکت کردم +مدرک دانشگاه؛ واقعا هیچ کمکی به اشتغال من نکرده. آموزشهای داده شده در این مراکز برای خود اشتغالی به هیچ وجه کافی نیست. بدرد یکی میخوره که شاغل هست و فقط بدنبال مدرکی برای دریافت وام ، جواز کسب، معرفی شدگان از اداره کار جهت دریافت بیمه بیکاری و این قبیل هست. یا اینکه خیلی علاقمنده که به اطلاعات اش اضافه بشه.
به نظر من قبل از برگزاری دوره باید نیاز سنجی کنند ببینند به نیروی کار در چه زمینه و در چه صنایعی نیاز هست بعدش دوره برگزار شه و آموزش های لازم داده و در نهایت حتما باید نیروی آموزش دیده به سمت کار مورد نظر هدایت بشه و حتی پیگیری بشه که آیا این آموزش ها کافی بودن و ...