صدور اسناد کاداستری " حد نگار" پارسال درمازندران ۱۰ درصد رشد داشت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری٬ مدیر کل ثبت اسناد و املاک مازندران گفت: بیش از ۱۷۱ هزار سند مالکیت کاداستری در ۲۴ واحد ثبتی استان پارسال بنام اشخاص صادر شد.

محمد حسن بهادر افزود: از این تعداد ۱۱۸ هزار و ۸۱۲ برگ سند جدید و بقیه اسناد در اجرای طرح فراخوان و تعویض اسناد انتقالی در دفاتر اسناد رسمی صادر و تحویل مالکان شد.

وی افزود: بر اساس قانون٬ سازمان ثبت اسناد و املاک باید در مدت ۵ سال همه اسناد مالکیت دفترچه ای سابق را به سند حد نگار تبدیل و پس از پایان این مهلت ارائه هر گونه خدمات ثبتی٬ باید با تعویض اسناد مالکیت دفترچه ای انجام شود.

بهادر: تثبیت مالکیت ها در بستر کاداستر ، ارتقاء سلامت اداری ، نظارت کیفی بر عملکرد دفاتر اسناد رسمی ٬ ازدواج و طلاق و بروزرسانی پرونده های موضوع قانون تعیین تکلیف اراضی و ساختمانهای فاقد سند رسمی را از مهم ترین برنامه های سال آینده در استان برشمرد.

مدیر کل ثبت اسناد و املاک مازندران گفت: بیش از ۱۷ هزار سند در اجرای قانون تعیین تکلیف و ۱۳ هزار سند در اجرای قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن ۶۳۱ برگ سند برای موقوفات استان و ۸۱۰ برگ سند در اجرای طرح مسکن مهر پارسال صادر شد.

وی نداشتن فضای مناسب برای بایگانی اسناد و اجاره ای بودن ۸ واحد ثبتی استان را مهم ترین مشکلات این اداره کل بیان کرد و از مسئولان استان خواست تا در رفع این مشکلات همکاری کنند.

انتهای پیام/

برچسب ها: ساری ، رشد ، صدور ، اسناد ، کاداستر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.