پل ارتباطی چوئبده آبادان به مرکز اقتصادی شهر ترمیم شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان؛معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرمانداری آبادان گفت :بخشی از پل بقیه الله که تنها پل ارتباطی شهر چوئبده با قطب های اقتصادی شهر بود، مقارن ساعت 10 صبح سه شنبه یازدهم فروردین بر اثر برخورد شناور لایروبی ( بارج ) که از سمت آبادان به خلیج فارس در حرکت بود، تخریب گردید.

محمدرضا حقیقت افزود: بلافاصله پس از بروز حادثه با هماهنگی صورت گرفته با اداره راه و شهرسازی، نیروی انتظامی و دریابانی مسیر بر روی شناورهای و لنج ها کوچک و وسیله های نقلیه مسدود شده و عملیات ترمیم و بازسازی پل آغاز شد.

وی گفت: هم اکنون عملیات بازسازی و ترمیم پل بقیه الله با تلاش اداره راه و شهرسازی به پایان رسید و حرکت شناورهای صیادی و باری در رودخانه بهنشیر و همچنین تردد بروری پل از سر گرفته شد.

معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرمانداری آبادان افزود:این شناور (برج لایروبی) بدون هماهنگی با اداره های بندر و کشتیرانی و راه و شهرسازی در هنگام مد آب اقدام به عبور از زیر پل بقیه الله کرده بود که جرثقیل آن به پل برخورد کرده و بخشی از آن را تخریب کرد.

پل بقیه الله چوئبده سال 1364 بر روی رودخانه بهمنشیر احداث شده و از آن برای تدارک عملیات والفجر8 که منجر به فتح شهر فاو عراق توسط رزمندگان اسلام شد استفاده شد.

شهر چوئبده از طریق این پل به جاده قفاس به آبادان ، بندر و گمرک شهر چوئبده متصل می کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.