معاون اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی اعلام کرد: در تعطیلات نوروز امسال کلیسای ثبت جهانی شده سنت استپانوس جلفا بیشترین تعداد بازدیدکننده را در بین جاذبه های تاریخی استان داشت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛حمزه زاده اظهار کرد: در بازه زمانی 27 اسفند 94 تا 13 فروردین 95 کلیسای سنت استپانوس جلفا بیشترین تعداد گردشگر بازدیدکننده در بین مکان های تاریخی و موزه های آذربایجان شرقی را به خود اختصاص داد.

وی افزود: رصدخانه مراغه و موزه آذربایجان در تبریز هم به ترتیب در جایگاه های دوم و سوم بیشترین گردشگر بازدیدکننده در آذربایجان شرقی را به خود اختصاص دادند.

به گفته معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی، این آمارگیری در بین 21 موزه و محوطه تاریخی استان انجام شده و موزه های زیرنظر شهرداری ها و سایر نهادها در این محاسبه در نظر گرفته نشده است.

کلیسای ثبت جهانی شده سنت استپانوس جلفا یکی از جاذبه های گردشگری منطقه آزاد ارس به حساب می آید و سال هاست که عنوان نخست جذب گردشگر برای بازدید در بین سایت های گردشگر پذیر آذربایجان شرقی را از آن خود می کند.
 
انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.