معاون نظارت وبازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی از کاهش 37 درصدی تخلفات کشف شده در طرح نظارتی نوروز 94 درمقایسه با مدت مشابه سال قبل خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ عطاپور در جمع خبرنگاران گفت: از اواسط اسفند ماه سال گذشته که پایش بازار استان در ایام نوروز آغاز شد تاکنون بیش از 28 هزار و 927 مورد بازرسی از بنگاه‌های اقتصادی استان انجام گرفته که در نتیجه آن افزون بر 966 مورد تخلف کشف شده است که حاکی از کاهش 37 درصدی تخلفات کشف شده نسبت به مدت مشابه سال قبل می‌باشد.

وی افزود: همچنین بررسی تخلفات کشف شده بیانگر کاهش 45 درصدی تخلف گران‌فروشی می‌باشد که این مهم در سایه وجود ثبات نسبی در بازار و تغییر در رویکردها و اقدامات پیشگیرانه از طریق اطلاع رسانی و حضور فعال و شبانه روزی محسوس و نامحسوس  بازرسان در سطح بازار استان به وقوع پیوسته است.

عطاپور ادامه داد: درخصوص شکایات و گزارشات مردمی نیز با کاهش 27 درصدی گزارشات دریافتی نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه بوده‌ایم .

وی با بیان اینکه بخشی از بازرسی‌های انجام گرفته در این ایام به صورت مشترک و با همکاری سازمان تعزیرات حکومتی، بازرسان سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استان، دانشگاه علوم پزشکی و معاونت غذا و دارو، صداوسیما، سازمان حمل ونقل وپایانه ها و اتاق اصناف انجام گرفته است، گفت: بیشترین پرونده های تخلف مربوط به بخش البسه و پوشاک و میوه وتره بار بوده واز نظر فراوانی تخلفات کشف شده نیز تخلف عدم درج قیمت و گران‌فروشی در صدرتخلفات قرار داشته اند.

عطاپور همچنین به اقدامات نظارتی انجام گرفته در بخش خدمات عمومی نیزاشاره کرده و اظهار داشت: در این بخش بیشترین بازرسی‌ها ازقالیشویی‌ها، خشکشویی‌ها، غذاخوری‌ها ورستوران‌های بین راهی انجام گرفته و با متخلفین برخورد قانونی لازم انجام و برای 185واحد متخلف خدماتی در سطح استان نیز پرونده تخلفاتی تشکیل شده است.
 
انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.