مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی از ثبت 233 هزار شب اقامت گردشگران در این استان از 27 اسفند سال 94 تا 13 فروردین 95 خبرداد .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی، حق پرست گفت: در مدت یاد شده 33 هزار نفر در هتل ها، 28 هزار نفر در مهمانپذیرها، 11 هزار و 500 نفر در هتل آپارتمان ها، 66 هزار در واحدهای اسکان فرهنگیان، 50 هزار نفر در خانه مسافرها، 19 هزار و 500 نفر در کمپ های موقت و 25 هزار نفر در مهمانسراهای ادارات اقامت کردند.

وی با اشاره به تمهیدات پیش بینی شده برای استقبال مناسب از گردشگران نوروزی ، گفت: در تعطیلات نوروزی مشکل خاصی در زمینه اقامت مسافران به وجود نیامد.

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر استان آذربایجان شرقی با اشاره به تردد 10 میلیون دستگاه خودرو در جاده های استان در تعطیلات نوروزی ، آمار بازدید از موزه ها و اماکن تاریخی تحت نظر اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی را حدود 200 هزار نفر اعلام کرد.

حق پرست گفت: در تعطیلات نوروزی کلیسای سنت استپانوس در جلفا با بیش از 34 هزار و 500 نفر، بیشترین بازدید استان را به خود اختصاص داد و رصدخانه مراغه با 24 هزار نفر و موزه آذربایجان با 16 هزار نفر بازدید در رده های دوم و سوم جای گرفتند.

وی از بازدید بیش از دو میلیون و 400 هزار نفر از 27 اسفند 94 تا پایان سیزدهمین روز فروردین 95 از اماکن تاریخی، طبیعی و گردشگری آذربایجان شرقی خبر داد و گفت: روستای کندوان با 60 هزار بازدید ، پربازدیدترین روستای هدف گردشگری استان در نوروز امسال بود.

حق پرست با تأکید بر اینکه در تمام ایام نوروز بازرسی ها از اماکن گردشگری و اقامتی به طور مستمر ادامه داشت، افزود: از آغاز فعالیت ستاد اجرایی خدمات سفر تا 13 فروردین 95 ، یک هزار و 874 مورد نظارت از تأسیسات و مؤسسه های گردشگری انجام شد.

وی اعلام کرد: در این مدت173 مورد تذکر، 35 فقره اخطار کتبی و 31 مورد تشویق از سوی تیم های نظارتی صادر شد و 17دفتر خدمات مسافرتی و مکان اقامتی نیز تعطیل یا تعلیق شدند.

استان آذربایجان شرقی با وجود وضعیت نامناسب جوی و بارش برف بهاره در تعطیلات نوروزی امسال یکی از مقصدهای گردشگری داخلی بود.

این استان با 21 موزه و محوطه تاریخی زیر نظر میراث فرهنگی دارای 50 هتل و هتل آپارتمان و 75 مهمان پذیر است و آموزش و پرورش استان هم ، یکهزار و 800 اتاق در مدارس و خانه های معلم برای اقامت مسافران فرهنگی در تعطیلات نوروزی امسال اختصاص داد.
 
انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار