با نزدیک شدن به زمان برگزاری دو اجلاس مهم در قطر و آمریکا، بهای نفت و طلا با روند نزولی همراه است.

ادامه نوسانات بهای طلای سیاه و فلز زرد در بازارهای جهانیبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه سی ان بی سی؛ پس از اظهارات بیژن زنگنه – وزیر نفت ایران – مبنی بر اینکه ایران برای افزایش بهای نفت تمایلی به فریز نفتی ندارد و در ماه‌های آینده به حجم تولید و صادرات خود می‌افزاید، بهای نفت تا حدودی کاهش یافت. این در حالی است که عربستان سعودی به عنوان یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان نفت اوپک سعی دارد در اجلاس 17 آوریل (29 فروردین) نظر ایران را برای کاهش حجم تولیدات نفتی‌اش جلب کند.

نفت خام وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا با یک دلار و 9 سنت کاهش، 35 دلار و 70 سنت در هر بشکه معامله شد. هر بشکه نفت خام برنت دریای شمال نیز با 94 سنت کاهش، 37 دلار و 73 سنت معامله شد.

با نزدیک شدن به جلسه آتی «فدرال رزرو» آمریکا بهای جهانی طلا بار دیگر کاهش یافت. جانت یلن -- رئیس فدرال رزرو آمریکا -- نیز روز پنج‌شنبه اظهارات مهمی بیان خواهد کرد که این اظهارات می‌تواند تأثیر زیادی بر بهای فلز زرد و ارزش دلار داشته باشد. از سوی دیگر، انتشار آمارهای مثبت درباره وضعی اشتغال آمریکا در ماه مارس موجب شد تا بهای طلا در پایان مبادلات روز جمعه با کاهش یک‌درصدی روبرو شود و این روند نزولی امروز ادامه داشته است.

بر این اساس، بهای هر اونس طلا در بازارهای جهانی روز گذشته به پایین‌ترین سطح در ماه گذشته رسید. هر اونس طلا پس از 0.3 درصد کاهش (معادل 4 دلار و 20 سنت) 1226 دلار و 40 سنت معامله شد.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار