رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان‌غربی گفت: مجتمع‌های صنفی در استان آذربایجان‌غربی ایجاد و توسعه می‌یابند .

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛ جعفرصادق اسکندری با اشاره به ایجاد و توسعه شهرک‌ها یا مجتمع‌های صنفی اظهار داشت: این طرح با هدف توسعه زیرساخت‌های تجاری، ساماندهی فضای تجاری شهرها برای تمرکز بازار کالاها و خدمات، انتقال صنوف آلاینده و مزاحم به خارج شهرها و اجرای مفاد ماده 30 قانون نظام صنفی انجام گرفته است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان‌غربی گفت: از 34 شهرک صنفی برنامه‌ریزی شده برای ایجاد، تعداد 19 شهرک با یک هزار و 617 واحد در حال بهره‌برداری، شش شهرک با یک هزار و 292 واحد صنفی در دست احداث و 9 شهرک با یک هزار و 505 واحد در دست مطالعه هستند.

وی با اشاره به شهرک‌های صنفی در دست احداث استان بیان کرد: این شهرک‌ها در شهرستان‌های نقده با 101، خوی با 96، مهاباد با 151 و ارومیه با 614 واحد احداث می‌شوند.

اسکندری به بیان شهرک‌های صنفی در دست مطالعه نیز پرداخت و گفت: این شهرک‌ها نیز در بوکان، میاندوآب، سلماس، ماکو، ارومیه، شاهین‌دژ، پیرانشهر، سردشت و نقده احداث می‌شوند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان‌غربی از طرح مطالعه دهکده‌های لجستیک در استان خبر داد و اظهار داشت: دهکده لجستیکی یک ناحیه تعریف شده است که در آن تمامی فعالیت‌های مربوط به حمل ‌و نقل، انبارداری، لجستیک و توزیع کالاها، هم در سطح ملی و هم در سطح بین‌المللی، توسط اپراتورهای مختلف انجام می‌گیرد.

اسکندری افزود: طرح مطالعاتی ایجاد دهکده‌های لجستیکی در شهرستان‌های ترانزیتی استان از جمله خوی و میاندوآب در حال انجام بوده تا ضمن فراهم آوردن زیرساختی مناسب برای ترانزیت، زمینه توسعه صادرات غیرنفتی استان فراهم شود.

وی با تاکید بر مطالعه بازارهای هدف صادراتی در استان تصریح کرد: با هدف آشنایی صادرکنندگان با نیازهای بازارهای هدف صادراتی، قوانین و مقررات، راهبردهای ورود، تعرفه و موارد خاص کشورهای صادراتی، مطالعات تخصصی بیش از 20 کشور هدف صادراتی از جمله عراق، ترکیه، ارمنستان، روسیه، بلاروس و اوکراین انجام گرفته است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان‌غربی گفت: به منظور ارائه راهکارهای موثر توسعه تجارت و روابط اقتصادی با کشورهای هدف صادراتی، از 11 رایزن بازرگانی دعوت به عمل آمد تا ضمن بازدید از ظرفیت‌های صادراتی استان، جلسات تخصصی با فعالان اقتصادی برگزار کنند.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.