معاون هماهنگی و برنامه ریزی معاونت زنان ریاست جمهوری از اجرای طرح ملی کلینیک های سلامت خانواده در سطح استان ها به صورت مشترک با وزارت بهداشت خبر داد.

به گزارش خبرنگار   حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان ، نژادی معاون هماهنگی و برنامه ریزی معاونت زنان ریاست جمهوری دردومین همایش یاس مهربانی که به مناسبت گرامیداشت مقام زن که امروز در سالن حجاب مرکز آفرینش های فرهنگی و هنری برگزار شد، گفت: بر اساس وضعیت موجود دو راهبرد اساسی و اصلی یعنی مشارکت اقتصادی و توسعه مشارکت اقتصادی زنان و تحکیم بنیان خانواده در این معاونت در نظر گرفته شده است.

معاون هماهنگی و برنامه ریزی معاونت زنان ریاست جمهوری گفت: در حوزه تحکیم بنیان خانواده پروژه مشترک با وزرات بهداشت داریم که راه اندازی کلینیک های سلامت خانواده است و درصدد هستیم که به صورت یک طرح ملی در تمامی استان ها امسال شاهد اجرای کامل این طرح و راه اندازی کلینیک های سلامت خانواده  در تمام استان ها باشیم.

وی خاطرنشان کرد: درواقع هدف از برپایی این کلینیک ها ایجاد فضایی برای مشاوره گرفتن خانواده ها برای رویارویی با مسائلی است که در خانواده و جامعه ایجاد می شود. این مراکز مشاوره های حقوقی ، روانشناسی و ... ارائه می دهند و به حقوق سالمندی توجه ویژه دارند.

وی ادامه داد:امروز هر مسئله ای که با آن مواجه می شویم به عنوان چالش مطرح می شود. قطعا حضور زنان و دختران در فعالیت های مختلف به عنوان حذف مردان نیست و درواقع آنها نقش مکمل را ایفا می کنند.

نژادی با اشاره به درخواستی از آموزش و پرورش تصریح کرد: از آنجا که آموزش و پرورش دستگاهی است که بشترین همکاری را با امور زنان داشته است، خواهش ما از آموزش و پرورش این است که سیاستگذاری کند تا اعتماد به نفس به دختران داده شود که حق دست یافتنی و گرفتنی است. 

وی در پایان با بیان اینکه آشنایی با حقوق در کنار آشنایی با وظایف در خانواده امری بسیار مهم و موثر در پایداری خانواده ها است، اظهار داشت: یکی از اقدامات مهم آموزش و پرورش آموزش حقوق و تکالیف به دختران و پسران متوسطه است که برای این مسئله کتابی هم تدوین شده و در تلاش هستیم که زمینه ای فراهم شود که مجموعه محتوای این کتاب در پورتال آموزش و پرورش و امور زنان برای دسترسی همگان هم قرار گیرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.