کنسرسیومی بین منطقه آزاد قشم با چین، روسیه، فرانسه، ایتالیا و آلمان با هدف توسعه گردشگری برای بازدید از منطقه آزاد قشم، تشکیل شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بندرعباس؛ مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم با اشاره به برگزاری نخستین جلسه این کنسرسیوم در مسکو برای توسعه بخش گردشگری خارجی قشم گفت: در مذاکرات و توافقات اولیه برای راه‎اندازی سازمان اجرایی این کنسرسیوم انجام شد.

حمیدرضا مؤمنی افزود: بر همین اساس ما باید شرکت را در منطقه آزاد ثبت کرده و مراحل اجرایی کار را با مشارکت بخش خصوصی آغاز کنیم.

وی با تاکید بر راه‎اندازی ایرلاین اختصاصی قشم گفت: تا پایان نیمه نخست امسال با همکاری ایرلاین کانادایی با اجاره به شرط تملیک و اجاره هواپیما ایرلاین قشم  راه‌اندازی خواهد شد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: خط کشتیرانی مسافری ایران- عمان با رفع مشکل فنی پهلودهی به کشتی‎های مسافری تا پایان فروردین راه‌اندازی می‌شود.

مؤمنی با اشاره به درخواست ایران از عمان برای لغو صدور روادید در راستای سفر به استان خصب گفت: با موافقت وزارت امورخارجه این کشور منتظر اعلام رسمی این موضوع هستیم تا برای توسعه گردشگری تسهیل گری کرده باشیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.