شیراز؛

آغاز برداشت گندم در جنوب استان فارس

رییس سازمان جهاد کشاورزی فارس از آغاز برداشت گندم در اراضی جنوبی استان فارس خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ قاسمی اظهار کرد: امسال بیش از 3 میلیون و 75 هزار هکتار سطح زیر کشت استان به کشت محصول استراتژیک گندم اختصاص یافته است که از این سطح، 275 هزار هکتار کشت گندم آبی و 100 هزار هکتار کشت گندم دیم بوده است و پیش بینی می شود بیش از 1 میلیون و 200 هزار تن تولید داشته باشیم.
وی افزود: برداشت گندم استان فارس در شهرستان مهر آغاز می شود و با توجه به وسعت زیاد و اقلیم های مختلف استان برداشت تا اواسط شهریور ماه ادامه خواهد داشت.
قاسمی اظهار کرد: علی رغم بارندگی های خوب پاییزی، بارندگی های زمستانی قابل توجه نبوده اند و پیش بینی می شود بخشی از گندم های دیم و اراضی که تحت آبیاری زیر سدها بوده اند، عملا از آب افتاده و از چرخه تولید خارج شوند.   
وی یادآورشد: پیش بینی می شود بیش از 2 هزار و 740 دستگاه کمباین اعم از سنگین، سبک و کاه کوب در عملیات برداشت گندم فعالیت داشته باشند و نزدیک به 3 هزار و 700 دستگاه از کمباین های غلات کشور در استان فارس مستقر هستند.
رییس سازمان جهاد کشاورزی فارس خاطر نشان کرد: با برنامه ریزی های صورت گرفته مشکلی برای خرید محصول گندم تولید شده کشاورزان وجود نخواهد داشت و مباشران خرید این امر را عهده دار هستند.
انتهای پیام/ن
برچسب ها: برداشت ، گندم ، استان ، فارس ، شیراز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار