بازار هنري و سوغات فرهنگي مشهد، نمادي از تحقق اقتصاد مقاومتي است

مدير كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري خراسان رضوي با حضور در نخستین بازار هنری و سوغات فرهنگی "بهار فیروزه‌ای" در مشهد از بخش هاي مختلف اين بازار بازديد كرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی ،زارع صفت در بازديد از اين بازار هنري با اشاره به اهميت و نقش سوغات فرهنگي و توجه به توانمندي هاي داخلي گفت: بازار هنري و سوغات فرهنگي نمونه عيني و نمادي كامل از تحقق اقتصاد مقاومتي است كه اين موضوع مهم را كه مورد تاكيد مقام معظم رهبري است در بعد اقدام و عمل به اجرا گذاشته است.

در اين بازديد كه تعدادي از معاونين و مديران اين اداره كل نيز حضور داشتند، زارع صفت از بخش صنایع دستی این بازار شامل قالی‌بافی، معرق، کاشیکاری و هنرهای سنتی دوزی مانند دوردوزی و قلم‌نی بازديد به عمل آورد.

همچنین آثار هنری در بخش تجسمی اين نمايشگاه شامل عکس، خطاطی، نقاشی، نقاشی خطی، آبرنگ و تذهیب است كه مدير كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري خراسان رضوي از اين بخش نيز بازديد كرد.

بازار فیروزه ای، نخستین بازار هنری و سوغات فرهنگی مشهد در میدان شهداست این بازار در دو فاز هنری و سوغات فرهنگی دارای 70 غرفه است که در 14 زمینه هنری از دوم تا 30 فروردین ماه دائر و میزبان عموم مردم علی الخصوص هنرمندان و هنردوستان است.

در این نمایشگاه اساتید مجرب هر رشته هنری در این کارگاه‌ها به ساخت آثار هنری خود مشغول هستند و مردم ضمن خرید آثار هنری می‌توانند با ساخت ابتدای آنها نیز توسط این اساتید آشنا شوند.

انتهای پیام//

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.