یزد؛

وجود چهار هزار و 200 پروژه نیمه‌تمام ورزشی در كشور

وزير ورزش و جوانان؛ برای تكميل اين پروژه‌ها 13 هزار میلیارد تومان لازم است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ وزير ورزش و جوانان گفت: عده‌ای غيرمتخصص كه داعيه مديريت جهانی را نيز داشته‌اند بدون در نظر گرفتن استعدادهای ورزشی مناطق و طرح آمايش سرزمين هرکجا توانسته‌اند كلنگ يک پروژه و مكان ورزشی را به زمين زده‌اند و امروز دولت تدبير و اميد با انبوهی از پروژه‌های نیمه‌تمام روبرو است.

محمود گودرزی افزود: برای تكميل تعدادی از اين پروژه‌ها مبلغ 120 میلیارد ریال اختصاص‌یافته است كه اميدواريم پروژه‌های نیمه‌تمام ورزشی استان يزد نيز با مشاركت بخش خصوصی و سرمایه‌گذاری خيرين تا پايان سال 96 به بهره‌برداری برسد.

وی گفت: در بيشتر كشورهای توسعه‌یافته ضريب حضور مردم در فعالیت‌های ورزشی 75 درصد است كه اين شاخص در كشور ما بسيار پائين تر است.

گودرزی خاطرنشان كرد: بايد به‌صورت جدی ورزش را در سبد خانواده‌ها وارد كرد زيرا همگانی شدن ورزش موجب تأمين سلامتی و نشاط جامعه می‌شود.

وزير ورزش و جوانان رويكرد دولت تدبير و اميد را سلامت‌محور برشمرد و گفت: اگر ورزش سلامت‌محور شود قطعاً ميزان جرائم و آسیب‌های اجتماعی كاهش می‌یابد.

وی توجه به ورزش بانوان در دولت يازدهم را مهم خواند و اظهار داشت: شايسته است مديران ورزشی عدالت و توازن را در مورد ورزش بانوان جدی بگيرند و با پرهيز از نگاه جنسيتی به حوزه ورزش توسعه اماكن ورزشی برای زنان و مردان جامعه را به‌عنوان يک وظيفه مهم پیگيری كنند.

دبير شورای عالی جوانان با اشاره به اينكه 60 هزار نفر ورزشكار سازمان‌یافته و بیمه‌شده در استان يزد وجود دارد اين آمار را بر اساس جمعيت كل استان كم ذكر و بر توجه جدی به جذب ورزشكاران و افزايش فعالیت‌های ورزشی در اين عرصه تأكيد كرد.

گودرزی در پايان سخنان خود به اهميت مشاركت بخش خصوصی و خيرين برای توسعه ورزش به‌عنوان يک امر مهم و مورد تأكيد دولت اشاره كرد و حضور قوی اين بخش را در تحقق اهداف مهم ورزش كشور خواستار شد.

در اين جلسه همچنين رؤسای هیئت‌های ورزشی استان به ارائه مسائل و مشكلات هیئت‌های تحت نظارت خود پرداختند و خواستار حمايت وزارت ورزش و جوانان از ورزش استان شدند.

گفتنی است در پايان اين نشست تنديس ورزش زورخانه‌ای و پهلوانی استان و پيراهن تيم واليبال آرمان اردكان به‌عنوان حامی محیط‌زیست و پرنده درخطر انقراض «هوبره» توسط استاندار يزد به وزير ورزش و جوانان اهدا شد.

انتهای پیام/ص
برچسب ها: وزیر ، ورزش ، استان یزد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.