واکنش های منفی در پی سیاست حجاب "ایر فرانس" در مسیر پروازی ایران

ایر فرانس در چند روز اخیر با انتقادهای فراوانی در خصوص سیاست حجاب اعمال شده در مسیر پروازی ایران مواجه شده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نیویورک تایمز؛ با بهبود روابط ایران و کشورهای خارجی، بسیاری از شرکت ها روابط را خود با ایران از سر گرفته اند. چند روز پیش شرکت ایر فرانس با اعلام فعالیت دوباره خطوط پروازی تهران باعث به وجود آمدن بحث های بسیاری شد.

این شرکت در یادداشتی که نزدیک به دو هفته پیش منتشر شد، اظهار کرد مهمانداران زن این پروازها باید برای ورود به کشور ایران از قوانین آن پیروی کرده و حجاب اسلامی را رعایت کنند.

اتحادیه ملی مهمانداران واکنشی بسیار منفی به این یادداشت نشان داد و این دستورالعمل را حملاتی به "اختیار عمل" خواند و از شرکت ایر فرانس خواست تا به کارمندان زن اجازه دهد به صورت اختیاری از کار در مسیرهای تهران بپرهیزند.

روز دوشنبه این شرکت به اعتراضات پاسخ داد و اعلام کرد کار در این مسیر داوطلبانه خواهد بود. 
در ادامه این مطلب آمده است، واکنش ها به یادداشت شرکت ایر فرانس، از نگرانی های طولانی مدت فرانسه درباره نقش اسلام در زندگی روزمره حکایت دارد. نگرانی هایی که بر اثر اقدامات تروریستی پاریس و بروکسل در هفته های اخیر شدت یافته است. افراد بسیاری این شرکت را به بی احترامی به حقوق زنان متهم کردند و بعضی دیگر اظهار کردند ایر فرانس به افراط گرایی تسلیم شده است.

با این حال ایر فرانس با اظهار این موضوع که تمامی افرادی که وارد خاک ایران می شوند باید حجاب اسلامی را رعایت کنند افزود این قانون از سوی تمام شرکت های هوایی که وارد ایران می شوند رعایت می شود.

این شرکت همچنین اشاره کرد که کارکنان زن ایر فرانس در عربستان باید حجاب را رعایت کنند و قبل از توقف فعالیت این شرکت در سال 2008، کارکنان قوانین حجاب ایران را رعایت می کردند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار