پلیس بلژیک از دستگیری چند مظنون دیگر حملات این کشور خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، تلویزیون فرانس 24 از دستگیری چندین مظنون در ارتباط با حملات بروکسل خبر داد.

بر همین اساس، دادستان فدرال بلژیک اعلام کرد در چارچوب تحقیق درباره حملات بروکسل چند نفر را دستگیر کرده است. دادسرای فدرال هویت افراد دستگیر شده را تایید نکرده است. اما به گزارش رسانه های بلژیک، یکی از این افراد «محمد ابرینی» است که پلیس بلژیک از زمان حملات پاریس بدنبالش بود.

 پلیس بلژیک پیشتر اعلامیه تحت پیگرد بودن او را منتشر کرده و در این اعلامیه به فردی خطرناک و احتمالاً مسلح اشاره شده بود. «محمد ابرینی » دوست دوران بچگی «صلاح عبدالسلام» است و چند روز قبل از حملات پاریس، پشت فرمان خودرویی مشاهده شد که در این حملات مورد استفاده قرار گرفت. «دی ان ای» وی در آپارتمانی در بروکسل پیدا شد که از آنجا تروریست های حمله به فرودگاه بروکسل در بیست و دوم ماه مارس حضور داشتند. به گزارش رسانه های بلژیک «محمد ابرینی » امکان دارد چهارمین مهاجم فرودگاه بروکسل باشد. یعنی تنها فردی که هنوز زنده است و مرد کلاه به سر نام گرفته است.

پلیس بلژیک معتقد است محمد ابرینی امکان دارد همان مردم کلاه به سر باشد. اینگونه پیداست فرد دومی نیز امروز دستگیر شده است. فردی به اسم «اسامه ک.». او همراه با «خالد البکراوی» دیده شده است. «خالد البکراوی» عامل انتحاری متروی «مالبیک» است. براساس آنچه رسانه های بلژیک اعلام کرده اند، این مرد چمدان هایی را که در حملات بروکسل مورد استفاده قرار گرفتند، خریداری کرده است. احتمالاً عملیات هنوز در «اندرلخت» به پایان نرسیده است و قاعدتاً دادسرا باید اطلاعات بیشتری را در ساعات آینده ارائه کند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار