آمارهای سازمان ثبت احوال از پدر و مادر شدن افرادی در سال ۹۴ خبر می دهد که در نوع خود شگفت انگیز است، از مادر شدن زنان بالای ۴۹ سال گرفته تا افزایش آمار پسردار شدن در مادران ۱۵ ساله.

 به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،آمارهای سازمان ثبت احوال کشور بیانگر این است که در ۹ ماهه اول سال گذشته ۲۰۹ زن بالای ۴۹ سال، مادر و ۹۰۰ مرد بالای ۷۰ سال، پدر شدند. همچنین یک میلیون و ۱۱۵ هزار نوزاد در ۹ ماهه اول سال گذشته در کشور متولد شدند که از میان آنها ۸۸۹ هزار و ۵۰۰ نوزاد در شهرها و ۲۶۳ هزار و ۸۲۶ نوزاد در روستاها به دنیا آمدند.
 
آمارها همچنین نشان می دهد بیشترین تعداد نوزادان متولد شده در ۹ ماهه اول سال گذشته را مادران «۲۵ تا ۲۹ ساله» به دنیا آوردند و تعداد این نوزادان ۳۶۲ هزار نفر بوده است. بر اساس آمارهای سازمان ثبت احوال کشور، ۲۰۹ نوزاد نیز توسط مادران «بالای ۴۹ ساله» به دنیا آوردند.
 
مادران  ۱۵ ساله  پسرزا بودند و مادران مسن، دخترزا
 
آمارها بیانگر این هستند که هر چقدر سن مادر بالاتر می رود، احتمال دختربودن نوزاد بیشتر و پسربودن نوزاد کمتر می شود. بر این اساس مادرانی که سن شان کمتر از ۱۵ سال است، به ازای هر ۱۰۰ دختر، ۱۱۳ پسر به دنیا آورده اند. آنها در سال گذشته مجموعا ۶۰۵ پسر و ۵۳۱ دختر به جامعه تقدیم کردند. اما در مقابل در گروه سنی مادران بالای ۴۹ سال، تعداد نوزان متولدشده پسر ۹۱ نفر و تعداد نوزادان دختر ۱۱۸ نفر بوده که نشان از به دنیا آمدن ۷۷ پسر در ازای ۱۰۰ دختر بوده است. به این ترتیب هر چقدر در گروه سنی کمتر از ۱۵ سال، تعداد نوزادان پسر بیشتر بوده، در گروه سنی مادران بالای ۴۹ سال، تعداد نوزادان دختر بیشتر است.
 
مادران روستایی دخترزاتر از مادران شهری هستند
 
بررسی آمارهای سازمان ثبت احوال کشور در ۹ ماهه اول سال ۹۴ نشان می دهد که نسبت نوزادان پسر شهری ۳.۳۷ برابر نوزادان پسر روستایی و در مقابل، نسبت نوزادان دختر شهری ۳.۳۶ برابر نوزادان دختر روستایی بوده است. به این ترتیب که تعداد پسران به دنیا آمده در شهرها ۴۵۷ هزار و ۷۰۸ نوزاد و در روستاها ۱۳۵ هزار و ۶۲۸ نوزاد بوده است. در حالیکه تعداد دختران متولد شده در شهرها ۴۳۱ هزار و ۸۷۵ نوزاد و در روستاها ۱۲۸ هزار و ۱۹۸ نوزاد بوده است.
 
۹۰۰ مرد بالای ۷۰ سال در سال ۹۴، پدر شدند
 
علی اکبر محزون، مدیرکل دفتر آمار و اطلاعات جمعیتی و مهاجرت سازمان ثبت احوال نیز هفته گذشته گفته است: ۹۰۰ مرد بالای ۷۰ سال در سال ۹۴ پدر شده اند .

منبع:سلامت آنلاین

انتهای پیام/


 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.