دبیر اجرایی جشنواره بین‌المللی شعر رضوی گفت: هفتمین جشنواره بین المللی شهر رضوی به زبان عربی (یادمان دعبل خزاعی) با کیفیتی متفاوت در استان خوزستان برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، سید کریم موسوی بیان کرد: این جشنواره همه ساله در راستای برگزاری جشنواره بین‌المللی امام رضا (ع) در استان خوزستان برگزار می‌شود.

 وی به استقبال فراوان شاعران داخلی و خارجی از این جشنواره اشاره کرد و افزود: جشنواره بین‌المللی شعر رضوی به زبان عربی امسال برای هفتمین بار در اهواز برگزار می‌شود و سعی شده کیفیت برگزاری این جشنواره نسبت به سال‌های گذشته بهتر و مورد قبول‌تر باشد.

 موسوی اظهار داشت: در دوره‌های گذشته برگزاری این جشنواره شاعران بزرگ و مطرح جهان اسلام از کشورهای عراق، بحرین، سوریه، عمان، مالزی و... شرکت کرده و اشعار زیبایی در قالب قصیده و شعر شعبی مرتبط با سیره ائمه معصومین به ویژه امام رضا (ع) سروده‌اند.

 دبیر اجرایی هفتمین جشنواره بین‌المللی شعر رضوی به زبان عربی با بیان این که فراخوان شرکت در این جشنواره منتشر شده اذعان کرد: این جشنواره ٢٠ مرداد 95 در کتابخانه مرکزی خوزستان افتتاح می‌شود و اختتامیه آن ٢١ مرداد 95 در شهرستان شوش و مجتمع فرهنگی دعبل خزاعی برگزار خواهد شد.

 وی خاطرنشان کرد: علاقه‌مندان می‌توانند برای دریافت اطلاعات بیش تر و دریافت فراخوان شرکت در جشنواره به سایت http://khozestan.shamstoos.ir/fa/home مراجعه نمایند.

جشنواره بین‌المللی شعر رضوی به زبان عربی از سری برنامه‌های چهاردهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا (ع) است که با هدف اشاعه و ترویج فرهنگ منور رضوی، گسترش فعالیت‌های فرهنگی و هنری و مذهبی و مرتبط با سیره ائمه معصومین به ویژه امام رضا (ع)، گرامیداشت تولیدکنندگان و پدیدآورندگان آثار برتر فرهنگی و هنری در زمینه سیره، شخصیت و معارف امام رضا (ع) و کمک به انتشار آثار و گسترش آفرینش‌های فرهنگی و دینی در زمینه شعر به زبان عربی برگزار می‌شود.

این جشنواره به صورت سالانه از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در داخل و خارج از کشور به مناسبت میلاد با سعادت حضرت امام علی بن موسی الرضا (ع) و کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه (س) و بزرگداشت حضرت شاهچراغ (ع) در دهه کرامت (از یکم تا یازدهم ذالقعده) برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار