فرماندار شهرستان شادگان از تعیین 3 مركز خرید تضمینی گندم در دهستان آبشار، دهستان حسینی از توابع بخش مركزی و بخش دارخوین این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، بهروز فرج اللهی گفت: كشاورزان می توانند از بیست و پنجم فروردین ماه سال جاری محصول خود را به مراكز تحویل دهند.
 
وی از بیمه كشاورزی به عنوان اهرم توسعه كشاورزی یاد كرد و بر لزوم توجه مسئولان امور بیمه گری محصولات كشاورزی و حضور مستمر نمایندگان و كارشناسان بیمه در منطقه با توجه به مشكلات كشاورزان از جمله حوادث غیر مترقبه و نبود زهكش های مناسب و شوری و كاهش آب رودخانه ها و بررسی به موقع خسارات وارده به محصولات كشاورزی در شهرستان شادگان تأكید كرد.

فرج اللهی افزود: كمیته پیگیری مشكلات آب زیر مجموعه شورای كشاورزی شهرستان با عضویت نمایندگانی از سازمان آب و برق خوزستان، جهاد كشاورزی ، هواشناسی و انجمن صنفی در شهرستان شادگان تشكیل می شود.

ترمیم شبكه آبیاری شهرستان شادگان، زهكشی روستاهای بخش دارخوین از سوی شركت های كشت و صنعت نیشكر فارابی، سلمان فارسی و دعبل خزاعی، اصلاح پل جهانگیری برای عبور كامیون ها و كمباین ها، تامین خودرو برای برداشت گندم، تامین سوخت كمباین ها، تامین خودرو آتش نشانی، بررسی خشك شدن رودخانه جراحی و خسارات وارده به كشاورزان از موارد مطرح در این نشست بود.

بر اساس اعلام وزارت جهاد كشاورزی، قیمت خرید تضمینی هر كیلوگرم گندم معمولی برای سال زراعی جدید 12 هزار و 705 ریال و گندم دوروم 13 هزار و 68 ریال تعیین شده است.
 
نشست شورای كشاورزی شهرستان شادگان با حضور محسن بوعلی نماینده مدیریت بحران استانداری خوزستان، مومن غریب مدیر دفتر حفاظت و بهره برداری از منابع آب سازمان آب و برق ودیگر اعضاء به منظور بررسی مشكلات كشاورزان و ستاد برداشت گندم در سالن اجتماعات فرمانداری تشكیل شد.

انتهای پیام/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار