رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مهریز از بهره برداي گياه ريواس در سالجاي در اين شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ علي زارع در اين خصوص گفت : تنها رويشگاه «ریواس» استان در بخش مرکزی مهریز و در حوالی روستاي علي آباد چهل گزي  این شهرستان قرار دارد.

 زارع افزود: دشت ریواس با وسعت بیش از ۴۰ هزار هکتاراز عرصه هاي منابع طبيعي شهرستان  در مراتع  چاه ترش  ،  ارچلان  ،  بازرگان   و  کلوت ریز آب  می باشد .

 وي گفت: دشت ریواس استان در شهرستان مهریز همه ساله در فصل بهار میزبان خیل مسافران و سایر افرادی است که برای تماشای دشت به این منطقه سفر می کنند.

زارع خاطر نشان کرد: گیاه  ریواس به عنوان گیاه خوراکی و دارویی از  کاربردهای فراوانی برخوردار است. ریواس  دارای ویتامین های A و  C فراوان  و املاح معدنی زیاد نظیر پتاسیم و کلسیم می باشد.

وی گفت: طرفی ریواس  دارای فیبر فراوان و کمترین میزان چربی است.  بنابراین از ارزش غذایی زیادی برخوردار  است و به همين جهت در سال جاري براي اولين بار طرح بهره برداري از اين گياه تهيه و با تصويب كميته فني اداره كل منابع طبيعي و آبخيزداري استان يزد بهره برداري از اين گياه به صورت آزمايشي جهت مصرف خوراكي در سطح 10 هكتار در مرتع تابستانه چاه ترش   انجام مي گيرد .

انتهای پیام /ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.