رئیس اداره حیات وحش استان تهران گفت: حدود 10 رأس قوچ و میش از حیات وحش پارک ملی سرخه حصار به دلیل ناگهانی تلف شدند.

محمد کرمی رئیس اداره حیات وحش استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص مرگ ومیر ناگهانی حیات وحش پارک ملی سرخه حصار اظهار داشت: از 13 فروردین تا کنون شاهد مرگ و میر ناگهانی 10 رأس قوچ و میش وحشی در پارک ملی سرخه حصار بودیم که آخرین تلافات در پایش دیروز مأموران یگان  حفاظت محیط زیست شناسایی شده است.

وی ادامه داد: دیروز یک رأس قوچ بر  پایش مأموران محیط‌زیست در پارک ملی سرخه حصار در وضعیتی رو به بی‌حالی مشاهده شده بود که در زمان جابه‌جایی به اداره کل محیط زیست تلف شد و در نهایت باحضور کارشناسان دامپزشکی استان و کشور مورد کالبد شکافی قرار گرفته و جهت بررسی در خصوص علت مرگ و میر به این اداره منتقل شده است.

رئیس اداره حیات وحش استان تهران ادامه داد: در پایش دیروز علاوه بر یک رأس قوچ وحشی یک رأس میش بدحال  نیز توسط مأموران مشاهده شده بود که هم اکنون در اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران در حال درمان به سر می‌برد که این گونه می‌تواند مطالعه خوبی برای شناسایی علت مرگ تلقی شود.

کرمی  تصریح کرد: احتمالات متفاوتی در خصوص دلیل مرگ و میر حیات وحش سرخه حصار وجود دارد که طاعون نشخار کنندگان کوچک با تب برفکی از دلایل احتمالی این مرگ ومیر تلقی می‌شود.

شایان ذکر است که هم‌اکنون کوچ عشایر استان تهران آغاز شده و ممکن است در اثر برخورد حیات وحش با حیوانات عشایر طاعون شیوع پیدا کندکه دیده‌بان در مورد احتمال وقوع طاعون در پارک ملی لار هشدار داده است.

گفتنی است هم‌اکنون کارگروه مخاطرات زیست‌محیطی تهران در حال برگزاری است و چندی پیش 85 رأس کل و بز وحشی در پارک ملی خجیر به دلیل طاعون نشخارکنندگان کوچک تلف شده بود.


انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار