معاون عمراني استاندار كهگيلويه وبويراحمد با تاكيد بر اينكه حفاظت از اماكن تفرجگاهي و ايجادزيرساخت هاي گردشگري از توان دولت به تنهايي خارج است، گفت: نگهداري اماكن تفريحي در اين استان به بخش خصوصي واگذار مي شود.

 
به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ پژمان نيك اقبالي افزود: دولت و مديريت اجرايي و اداره كل ميراث فرهنگي ، صنايع دستي و گردشگري استان نيز براي حمايت و تقويت بخش خصوصي و سرمايه گذاري در اين زمينه اعلام آمادگي مي كند.
وي بيان كرد: تجربه سال هاي اخير در واگذاري برخي مناطق و تفرجگاه ها به بخش خصوصي حاكي است كه علاوه بر نگهداري و حفاظت مطلوب از زيرساخت و اماكن گردشگري رضايت مندي مردم و مسافران را نيز به دنبال داشته است.
نيك اقبالي تصريح كرد: نمونه بارز اين مهم نيز در منطقه تفريحي و گردشگري شلال دون باشت بوده كه تا پيش از واگذاري به سرمايه گذار بخش خصوصي نارضايتي و اعتراض مسئولان امر، مسافران و از جمله نماينده مردم اين شهرستان را به دنبال داشت.
نيك اقبالي با بيان اينكه سرمايه گذاري بخش خصوصي در حوزه گردشگري تنها به نگهداري و حفاظت از مناطق تفرجگاهي محدود و محصور نمي شود، اظهار كرد: در ساير حوزه ها و زيرساخت هاي مربوط به اين بخش نيز حمايت جدي و ورود بخش خصوصي را مي طلبد.
نيك اقبالي اظهار كرد: حمايت ها و مشوق هايي نيز از جمله ارائه تسهيلات بانكي با سود مناسب و يا معافيت هاي مالياتي براي سرمايه گذاران در اين بخش ديده شده است.
معاون عمراني استاندار كهگيلويه وبويراحمد يكي از ضعف ها و كمبودهاي محسوس و قابل مشهود در مناطق گردشگري استان را نبود سرويس هاي بهداشتي دانست و گفت: نارضايتي در اين راستا حتي در برخي اماكن تفرجگاهي در مراكز شهرها نيز وجود دارد.
وي راه برون رفت از اين مشكلات و معضلات را ورود بخش خصوصي دانست و گفت: كمبود نيروي خدماتي براي حفاظت و نگهداري از سرويس هاي بهداشتي نيز بر مشكلات اين حوزه افزوده است.
نيك اقبالي اظهار كرد: در همين راستا نيز پيشنهادي به سازمان مديريت و برنامه ريزي استان براي جذب تعدادي نيروي خدماتي (نگهبان) براي نگهداري و حفاظت از اماكن تفريحي و گردشگري ارائه شده است.
وي عنوان كرد: در صورت موافقت سازمان برنامه ريزي بسياري از مشكلات و تنگناهاي موجود در اين راستا نيز مرتفع خواهد شد.
در نوروز امسال از (25 اسفند 94 تا 14 فروردين ماه 95) حدود يك ميليون و 116 هزار و 369 نفر از جاذبه ها و مناظر طبيعي، تاريخي و فرهنگي استان ديدن كردند.
كهگيلويه و بويراحمد با جمعيتي حدود 700هزار نفر در جنوب غربي ايران واقع شده و با استان هاي فارس، اصفهان، چهارمحال و بختياري و بوشهر همسايه است.
اين استان با داشتن 280 تفرجگاه طبيعي، 300 بقعه متبركه، 750 اثر تاريخي ثبت شده در فهرست آثار ملي و مواهب طبيعي چشم نواز مكاني مناسب براي گردشگران است.
حرم بي بي حكيمه (س) خواهر امام رضا (ع)، آبشار ياسوج، چشمه بلقيس چرام، گردنه شلال دون باشت، رود رونه، آبشار كمردوغ، برم الوان، بافت تاريخي دهدشت و سد كوثر از مهمترين جاذبه هاي طبيعي كهگيلويه و بويراحمد است.
 
انتهای پیام /ف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.