رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی كهگیلویه و بویراحمد گفت: همایش تقسیم كار ملی و منطقه‌ای برای افزایش تولید ملی برنامه راهبردی و مدیریتی خوبی بود.


به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛  حسن نوروزی، تشكیل چهار كارگروه مجزا با عناوین «ارتقا توان تولید ملی»، «توسعه صادرات غیر نفتی»، «قابلیت ها و الزامات استان ها در راستای اقتصاد مقاومتی»، «واگذاری پروژه های عمرانی كشور به بخش خصوصی» را از دستاوردهای این نشست برشمرد.
وی اظهاركرد : در حاشیه این نشست جلسات فشرده ای برگزار و در نهایت جمع بندی این كارگروه ها از سوی معاون اول رئیس جمهوری انجام و تصمیم های مهمی اتخاذ شد.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی كهگیلویه و بویراحمد شناسایی طرح های اقتصادی نیمه تمام، راكد و طرح هائی كه با كمتر از ظرفیت كامل درحال فعالیت هستند در اسرع وقت در سطح استان ها و ارائه راهكارهای لازم برای فعال شدن این طرح ها و گزارش آن به دولت را مهمترین تصمیم این كارگروه ملی دانست.
نوروزی از واگذاری پروژه های به بهره برداری رسیده، نیمه تمام و جدید عمرانی دولت به بخش خصوصی به عنوان اولویت مهم اقتصاد مقاومتی در سطح استان ها خبر داد و گفت: نتایج واگذاری ها بایستی از سوی استان ها به دولت گزارش شود.
وی تحقق برنامه های 12 گانه اقتصاد مقاومتی را منوط به هماهنگی همه دستگاه هاممكن دانست و افزود: با توجه به ارتباط موضوع با هركدام از سازمان ها یا وزارت خانه ها، اولویت نخست دستگاه های ملی و منطقه ای در سال 95 دستیابی به اهداف اقتصاد مقاومتی خواهد بود.
نوروزی در پایان با اشاره به اهمیت موضوع اقتصاد مقاومتی در چشم انداز توسعه كشور گفت: اقتصاد مقاومتی با پنج رویكرد مهم درونرائی، برون گرائی، عدالت محوری، دانش بنیانی و مردمی بودن به عنوان سند بالادستی در برنامه ششم توسعه كشور و سایر برنامه های اقتصادی دولت مدنظر است .
همایش تقسیم كارملی و منطقه ای با حضور اسحاق جهانگیری، محمد باقر نوبخت و مسعود سلطانی فر معاونین رئیس جمهور حضور، حجتی وزیر كشاورزی و جمعی از وزرا و روسای سازمان های كشور و معاونین، استانداران و معاونین، مدیران كل اقتصادی و امور مالیاتی كشور، مدیران كل صنعت، معدن و تجارت و روسای اتاق های بازرگانی، صنایع، معادن و كشاورزی استان ها روزهای 17و 18فروردین امسال در تهران بر گزارشد.
 
انتهای پیام /ف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.