افزایش 10 درصدی قیمت کتب درسی در سال تحصیلی آینده، نظارت بر بوفه مدارس در سال 95 و پرداخت سرانه‌ آموزشی مدارس شاهد از 300 تا 700 هزار تومان از جمله اخبار مهم آموزش و پرورش در هفته گذشته محسوب می‌شوند.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در هفته ی گذشته اخبار آموزش و پرورش در خصوص ادامه روند پیگیری بوفه مدارس در سال 95 خبر می دهد.

افزایش 10 درصدی قیمت کتب درسی در سال تحصیلی آینده 
لیدا نیک روش مدیر کل نظارت بر نشر و توزیع مواد آموزشی وزارت آموزش و پرورش اظهار داشت: قیمت کتب درسی افزایش 10 درصدی خواهد داشت و دانش‌آموزان می‌توانند با استفاده از سامانه ثبت نام گروهی کتب درسی نسبت به خرید دسته جمعی کتب درسی مدرسه‌ خود اقدام کنند.

ماه رمضان تغییری در زمان برگزاری امتحانات ایجاد نمی‌کند 
عبدالرسول عمادی رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش بیان داشت: امتحانات دانش‌آموزان از اول خرداد ماه آغاز می‌شود و به خاطر همزمانی با ماه مبارک رمضان هیچ تغییری در زمان برگزاری آن ایجاد نمی‌شود.

فروش اینترنتی کتاب‌های درسی سال تحصیلی جدید از 16 فروردین آغاز شد
حسین طلایی زواره معاون پژوهش و برنامه ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه فروش اینترنتی کتاب‌های درسی سال تحصیلی جدید از 16 فروردین آغاز شد، گفت: بعد از اتمام ثبت نام و ارسال کدرهگیری برای دانش آموزان، آنها می توانند بر مبنای آن کدرهگیری در ابتدای سال تحصیلی جدید از مدارس خود کتاب هایشان را دریافت کنند.

تدریس در مدارس دولتی نباید به کلاس‌های خصوصی محول شود 
فاضل مدیر کل دفتر وزارتی آموزش و پرورش مطرح کرد: قطعا آموزش و پرورش با این شیوه که معلمان در کلاس و مدارس دولتی درسی را ندهند و آن را به کلاسهای خصوصی محول کنند، موافقتی ندارد و هر زمان و مکان که با چنین پدیده‌ای مواجه شود با آن برخورد می‌کند و جلوی این کار را می‌گیرد.

نظارت بر بوفه مدارس در سال 95 ادامه دارد 
ثقفی سخنگوی آموزش و پرورش شهر تهران با بیان اینکه مبنا این است که به هیچ عنوان بوفه ها نباید تخلفی از جهت فروش اقلام ممنوعه به دانش آموزان را داشته باشند، بیان کرد: از نظر ما 100 درصد بوفه ها پاکسازی شده اند و اقلام ممنوعه را نفروخته اند اما اگر جایی همچنان تخلفی مشاهده و یا گزارش شود حتما پیگیری می شود و برخورد می کنیم در واقع همچنان در سال 95 بازرسی و نظارت بر بوفه ها به منظور حفظ سلامت دانش آموزان و جلوگیری از تخلف وجود دارد.

پرداخت سرانه‌ آموزشی مدارس شاهد از 300 تا 700 هزار تومان است 
کفراشی مدیر کل امور شاهد و امور ایثارگران بیان کرد: با توجه به اساسنامه شورای عالی امور فرهنگی کسانی که در مدارس شاهد مشغول به تحصیل هستند، کمک هزینه‌ی سرانه‌ی آموزشی را در جهت امور فوق برنامه باید پرداخت کنند که مبلغ آن از 300 هزار تومان تا 700 هزار تومان متغیر است همچنین این مبلغ برای خانواده‌ی شهدا و جانبازان بالای 70 درصد این مبلغ رایگان است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.