گروه مذهبی-سیاسی جمعیت علمای اسلام (شاخه سمیع) كه رهبری آن را 'مولانا سمیع الحق' (معروف به پدر معنوی طالبان) برعهده دارد، اعلام كرد كه همچنان به حمایت از طالبان افغانستان ادامه می دهد و به آن افتخار می كند.

یك گروه مذهبی-سیاسی پاكستان از طالبان افغانستان اعلام حمایت كردبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، به نقل از روزنامه 'اكسپرس تریبیون' پاكستان، 'مولانا یوسف شاه' كه ریاست این گروه مذهبی در ایالت خیبرپختونخوا در شمال غرب پاكستان را برعهده دارد، روز گذشته در كنفرانسی با عنوان 'دفاع از اسلام' همچنین به انتقاد از قدرت های غربی پرداخت و گفت: فریاد تمام رهبران گروه جمعیت علمای اسلام علیه قدرت های غربی بلند است.

وی همچنین با انتقاد از حزب حاكم پاكستان (حزب مسلم لیگ نواز) و دیگر احزاب سیاسی مطرح این كشور نظیر حزب مردم و حزب تحریك انصاف، گفت كه این احزاب هیچ برنامه ای برای حمایت از دین و مردم ندارند و به دنبال ترویج سكولاریسم هستند.

این شخصیت مذهبی پاكستان اظهار داشت كه فقط اسلام می تواند امنیت جامعه را تضمین كند. 'احزاب سیاسی ممكن است از طریق سردادن شعارهایی با گرایش های سكولاریسم، سوسیالیسم یا كمونیسم مردم را گمراه كنند و آنان را فریب دهند اما در این گونه تفكرات هیچ برنامه ای برای سعادت انسان وجود ندارد.'

برخی احزاب، گروه ها و شخصیت های مذهبی پاكستان، حزب حاكم این كشور را متهم به تلاش برای سكولار كردن جامعه می دانند. در ماه گذشته نیز اقدام دولت ایالتی پنجاب با تصویب قانونی در زمینه حمایت از حقوق زنان، موجب خشم و نارضایتی بسیاری از شخصیت های مذهبی و بعضا تندرو پاكستان شد. 

این افراد تصویب چنین قوانینی را صحیح نمی دانند و معتقدند در قانون اساسی پاكستان، به اندازه كافی قوانین حمایت از حقوق زنان وجود دارد و همین قوانین باید به درستی اجرا شود.

شخصیت های مذهبی مخالف تصویب قانون حمایت ازحقوق زنان در ایالت پنجاب، ابراز نگرانی كرده اند كه این گونه قوانین فقط به یك ایالت محدود نخواهد ماند و دولت فدرال پاكستان قصد دارد به تدریج چنین قوانینی را در تمام كشور ترویج دهد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار