عضو فراکسیون نجات دریاچه ارومیه گفت: نباید بر سر باتلاق‌های ارومیه مجادله سیاسی شود.

نباید بر سر باتلاق‌های ارومیه مجادله سیاسی شود/ کمک‌های ژاپن در هاله ای از ابهام است

عابد فتاحی عضو فراکسیون نجات دریاچه ارومیه در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان درباره اخبار منتشر شده مبنی بر کمک‌های ژاپن به ایران برای احیای دریاچه ارومیه اظهار داشت: اینکه ژاپن با چه امکاناتی می‌خواهد وارد مسئله احیای دریاچه ارومیه شود فعلا در هاله‌ای از ابهام است و من از آن اطلاعی ندارم.

وی ادامه داد: به نظر من برای احیای دریاچه ارومیه باید از افکار جهانی استفاده کنیم.

عضو فراکسیون نجات دریاچه ارومیه با اشاره به بارندگی‌های اخیر در ارومیه، گفت: این دریاچه جان گرفته و برای اولین بار پس از چند سال فرصتی را برای مردم آن منطقه ایجاد کرده است.

فتاحی با اشاره به اقدامات دولت یازدهم اظهار کرد: این دولت برای احیای این دریاچه همت کافی داشته، البته در این حوزه هیچگاه مسائل مالی مطرح نبوده و بیشتر مسائل کارشناسی و فنی مورد بحث بوده است.

وی با اشاره به اقدامات فراکسیون نجات دریاچه ارومیه افزود: تمام مردم این منطقه به خاطر حساسیت‌هایی که نسبت به این دریاچه دارند دائما ما نمایندگان را به چالش می‌کشند. 

عضو فراکسیون نجات دریاچه ارومیه گفت: مردم همیشه دو مسئله در این حوزه را از ما خواستار شدند اول اینکه ما نباید حل مسئله دریاچه را  به سیاست‌ها و سیاسی بازی‌ها گره بزنیم.

فتاحی با بیان اینکه نباید بر سر باتلاق‌های ارومیه مجادله سیاسی شود،  تصریح کرد: متاسفانه در گذشته ما توجه ویژه‌ای به این دریاچه نداشته‌ایم و این دریاچه خشک شده اما حالا مسئله دریاچه ارومیه شیرین شده و بر سر زبان‌ها افتاده است و هر کسی می‌خواهد از احیای این دریاچه مرده سوء استفاده کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار