یک روانشناس گفت: با توجه به افزایش استرس در میان اغلب افراد جامعه، در صورت عدم کنترل آن می تواند منشأ بسیاری از بیماری های جسمی و روانی شود.

به گزارش خبرنگار استرس را جدی بگیریمگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ آذر نیک پور با بیان اینکه استرس می تواند توسط عامل خارجی، بدن خود ما و یا افکارمان ایجاد شود افزود: برخی از علائم شایع برای استرس افزایش تحریک پذیری، حساسیت بالا در انتقاد،جویدن ناخن ها، اختلال در خوابیدن و بیدار شدن ،احساس خستگی ،گیجی ،بی قراری ،نگرانی و عصبانیت است.


وی تاکید کرد: تردیدی نیست که استرس بیش از حد در سلامت روحی و جسمی افراد تاٌثیر گذار است و باید آن را جدی گرفت چرا که می تواند موجب بروز بیمارهای همچون افسردگی ،سردرد ،بیماری های قلبی عروقی،ناراحتی معده ، تیک های عصبی، کم اشتهایی، اسهال ،یبوست و بیماریهای عصبی شود.

نیک پور با اشاره به اینکه اغلب افراد در طول زندگی خود در موقعیت های استرس زا و تنش زایی قرار میگیرند گفت: خوب است افراد با روش های مقابله و کنترل استرس از جمله تکنیک های آرام سازی مانند یوگا و مدیتیشن آشنا شوند و همچنین ازتغذیه سالم، پرهیز از قهوه، الکل، سیگار، دوری از محل و عوامل استرس زا، مثبت اندیشی و همچنین استفاده از مشاوره های روان شناختی توسط متخصصان برای کنترل و درمان استرس استفاده کنند.

این روانشناس تصریح کرد: اگر در مواردی استرس با روش هایی که ذکر شد کاهش پیدا نکند تنها نظر پزشک متخصص و درمان های دارویی می توان آن را کنترل یا درمان کرد.

انتهای پیام/


برچسب ها: همدان ، استرس ، عامل خارجی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.