مرزنشینان تا پایان مردادماه امسال می‌توانند نسبت به تمدید اعتبار کارت خود از طریق مراجعه به دفاتر پیشخوان دولت اقدام کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد به‌نقل از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی،سرپرست اداره بازرگانی خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان خراسان شمالی گفت: به استناد به تصمیم جلسه 12 اسفند 94 کارگروه ماده 12 قانون ساماندهی مبادلات مرزی، مرزنشینان تا پایان مردادماه سال جاری می‌توانند نسبت به تمدید اعتبار کارت خود از طریق مراجعه به دفاتر پیشخوان دولت اقدام کنند.

پور کاظم افزود: تمامی مرزنشینانی که اعتبار کارت آن‌ها منقضی شده و حداکثر تا پایان مردادماه امسال برای تمدید آن اقدام نکرده باشند بعد از تاریخ مذکور فاقد سهمیه ارزی خواهند بود و از مزایای آن برخوردار نمی‌شوند.

سرپرست اداره بازرگانی خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی تصریح کرد: از ابتدای راه‌اندازی سامانه یکپارچه مدیریت مرزنشینان قریب به 38 هزار و 816 خانوار با بیش از 132 هزار و 24 نفر در قالب سامانه یکپارچه مرزنشینان نسبت به ثبت‌نام اقدام کرده‌اند که از این تعداد قریب به بیش از 24 هزار و 990 خانوار با جمعیتی بالغ‌بر 86 هزار و 333 نفر در 11 شرکت تعاونی مرزنشینان در سطح 5 شهرستان مرزی ساماندهی شده‌اند.

پور کاظم افزود: با توجه به هزینه‌های انجام‌شده توسط مرزنشینان درباره ثبت‌نام و صدور کارت‌های الکترونیکی متأسفانه تاکنون بیش از 4000 فقره کارت الکترونیکی مبادلات مرزی که به مرزنشینان استان تحویل‌شده است در شرکت‌های تعاونی مرزنشینان ساماندهی نشده است.

وی گفت: اگر این کارت‌ها در دستگاه‌های pos تعاونی‌های مرزنشینان فعال نشوند این عزیزان نمی‌توانند از تسهیلاتی که قانون ساماندهی مبادلات مرزی برای مرزنشینان در نظر گرفته است، بهره‌مند شوند.

انتهای پیام/ع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.